Opel a prezentat detalii cu privire la noul motor pe benzină în cadrul unui evenimentul din Germania. Unitatea este o versiune SIDI Turbo de 1,0 litru, în totalitate nouă, ce va ridica ștacheta rafinamentului motoarelor cu trei cilindri. Propulsorul este mai economic și mai ecologic, cu un nivel de zgomote și vibrații mai mic decât al multor motoare cu patru cilindri.
Această unitate de propulsie de dimensiuni mici își contrazice mărimea „de buzunar”, dezvoltând o putere de 115 cp și generând un cuplu mare, de 166 Nm, în gama de turații 1.800 – 4.700 rpm.
Prin urmare, asigură o accelerare mai bună la turații reduse decât motoarele mai mari de putere similară, consumând mult mai puțin carburant și având emisii mai mici de CO2.
De exemplu, în comparație cu motorul curent de 1,6 litri, cu aspirație naturală, noul motor 1.0 SIDI Turbo cu injecție directă de benzină (SIDI = Spark Ignition Direct Injection) oferă aceeași putere maximă, generând un cuplu mai mare cu 30% și asigurând o economie de carburant de 20%.
Tehnologiile de ultimă oră includ injecția directă de carburant la înaltă presiune, un sistem de supraalimentare ultra compact, sincronizarea continuu variabilă a supapelor și o structură ușoară, din aluminiu, cu o galerie de evacuare integrată în chiulasă.
Motorul 1.0 SIDI Turbo este primul membru al unei familii noi, modulare, de motoare pe benzină cu trei și patru cilindri din clasa cu cilindree mai mică de 1,6 litri, care sunt proiectate astfel încât să satisfacă cererea clienților de motoare puternice, de mari performanțe, cu cilindree redusă.
Acesta își va face debutul anul viitor pe modelul Opel ADAM, alături de o transmisie manuală cu șase trepte de viteză, nouă în totalitate. Motorul este proiectat să fie utilizat împreună cu sistemul Start/Stop pentru toate autovehiculele și se preconizează că în regim mixt va avea emisii de CO2, mult sub 100 g/km.
Structura motorului, integral din aluminiu, a fost proiectată astfel încât să fie redus atât nivelul de zgomot cauzat atât de pătrunderea aerului, cât și cel transmis prin structura motorului, precum și pentru a reduce greutatea.