Opel introduce noul Mokka



Opel introduce noul Mokka
Opel introduce noul Mokka

Opel lansează două modele în premieră mondială la Salonul Auto de la Geneva: noul SUV sub-compact Mokka și noul și puternicul Astra OPC. Este primul producător german care intră pe segmentul B al autovehiculelor SUV, aflat în dezvoltare rapidă. În ciuda lungimii sale de 4,28 metri, modelul Mokka poate transporta fără dificultăți cinci persoane în scaune cu o poziție mai ridicată.
Acesta respectă promisiunea Opel de a combina designul atrăgător cu tehnologiile inovatoare și funcțiile destinate clasei premium, făcându-le accesibile unei categorii mai mari de clienți.
Cele trei motoare eficiente, inclusiv motorul pe benzină de 1,6 litri (115 cp) și versiunile Turbo de 1,4 l (140 cp) și unitatea 1.7 CDTI (130 cp) asigură o experiență dinamică de conducere. Siguranța este sporită prin intermediul noilor tehnologii revoluționare disponibile acum în segmentul B al autovehiculelor SUV, precum sistemele de asistență pentru șofer, bazate pe camera video frontală Opel Eye, camera video pentru marșarier, suportul unic pentru biciclete FlexFix și scaunele certificate de AGR.
Dinamica de conducere a modelului Mokka a fost adaptată la stilul de viață urban, incluzând avantajele posibilității de deplasare pe teren accidentat. De aceea, în afară de tracțiunea pe puntea față, modelul Mokka poate fi echipat cu tracțiune integrală, pentru forță de tracțiune și manevrabilitate sporite. Tehnologia tracțiunii integrale este eficientă, inteligentă și accesibilă, permițând modelului Mokka să se transforme dintr-un SUV robust de orașîntr-un autovehicul de teren performant.
În condiții de aderență sporită, precum drumurile asfaltate, modelul Mokka utilizează modul cu tracțiune pe puntea față, distribuind cuplul doar către roțile din față. Acest lucru asigură reducerea consumului de carburant. Însă, pentru a îmbunătăți experiența de conducere și manevrabilitatea, distribuția cuplului este schimbată fără întreruperi dinspre puntea față către puntea spate, în funcție de aderență sau situațiile de conducere.
Pe suprafețe foarte alunecoase, distribuția cuplului între puntea față și puntea spate este în raport de până la 50-50. În general, șoferul este ajutat de un sistem care se adaptează automat la condițiile de drum predominante. Întregul sistem de tracțiune integrală cântărește doar 65 de kilograme, astfel încât să poată fi redus consumul de carburant.
Echipamentele standard care îmbunătățesc experiența conducerii pentru toate versiunile modelului Mokka includ Controlul electronic al stabilității (ESC), Controlul tracțiunii (TC), precum și sistemul de asistență la pornirea în rampă (HSA) și sistemul de control la deplasarea în pantă (HDC) – care sporesc siguranța și nivelul de confort în timpul deplasării în rampă sau în pantă.