Opel Insignia Sports Tourer, elogiul inovației și funcționalității



Opel Insignia Sports Tourer
Opel Insignia Sports Tourer

Opel așterne la picioarele clienților o nou generație de automobile care să corespundă unor gusturi din ce în ce mai exigente.
Pe piața mașinilor de familie, Insignia Sports Tourer va încerca să schimbe percepția clientului asupra versiunilor break, de regulă mai puțin faste decât berlinele. „Modelul Sport Tourer este atletic, puternic și deopotrivă elegant. Avem în față un automobil model de sine stătător, nu doar o simplă versiune break a sedanului Insignia”, susține Mark Adams, vicepreședintele departamentului de design al GM Europe.
Lansat în premieră internațională în octombrie 2008, break-ul cu linie sportivă precede variantelor de caroserie sedan și hatchback. Acesta va fi cunoscut pe piață ca Insignia Sports Tourer și va promova două noi agregate, benzină – 1,6 litri de 180 CP și cuplu de 230 Nm respectiv diesel 2.0 litri BiTurbo de 190 CP și cuplu de 400 Nm, care duc numărul total de propulsoare la 9.
Modelul de top al gamei Opel se laudă cu una din cele mai bogate oferte la capitolul motorizare. Cele două unități se vor alătura gamei deja cunoscute, formată din propulsoarele CDTi de 2.0 litri de 110, 130 și 160 de cai respectiv benzină 1.6 litri de 115 cai putere, 1.8 litri de 140 cai putere și turbo de 2.0 litri – 220 cai putere, 2.8 litri – 260 de cai putere. Sports Tourer va fi comercializată în versiunile cu tracțiune față și integrală, ultima fiind beneficiara noului sistem Adaptive 4×4.
Modelul de familie din gama Insignia aduce în atenție sistemul FlexRide aflat în combinație cu tehnologia Adaptive Stability Technology și cea mai nouă generație de faruri adaptive AFL (Adaptive Forward Lighting). Opel introduce pe Sports Tourer și dispozitivul Front Camera System, care are menirea de a observa marcajele rutiere și de a-l avertiza pe conducătorul auto în cazul în care acesta părăsește involuntar carosabilul.
Versiunea are același ampatament de 2,74 metri ca și modelul sedan și o lungime cu aproximativ 8 cm mai mare decât acesta, ce ajunge la 4,91 metri. Portbagajul dispune de o capacitate de 540 de litri, volum care îl plasează pe Insignia Sports Tourer pe locul secund în clasa medie. Noul șasiu, proiectat pentru a oferi un nivel ridicat de siguranță și confort, poate fi îmbună-tățit suplimentar prin intermediul sistemului mecatronic inovator FlexRide, care sporește stabilitatea și asigură amortizarea în timp real a autovehiculului, prin control electronic. De asemenea, sistemul FlexRide îi oferă șoferului posibilitatea de a opta între trei moduri de rulare.
Pe lângă modul standard, șoferul poate alege fie modul confortabil de rulare „Tour”, fie modul „Sport”, mai puțin flexibil. Versiunea de familie Insignia Sports Tourer poate fi comandată pe piața românească la un preț de 20.250 euroTVA inclus. Cea mai scumpă versiune costă fix 39.000 euro cu TVA.


Opel Insignia Sports Tourer
Opel Insignia Sports Tourer
Opel Insignia Sports Tourer
Opel Insignia Sports Tourer
Opel Insignia Sports Tourer
Opel Insignia Sports Tourer
Opel Insignia Sports Tourer
Opel Insignia Sports Tourer
Opel Insignia Sports Tourer
Opel Insignia Sports Tourer
Opel Insignia Sports Tourer
Opel Insignia Sports Tourer