Opel Insignia OPC, spionat la „antrenament”



Opel Insignia OPC 2009 Foto-Spion
Opel Insignia OPC 2009 Foto-Spion

Opel își va onora la timp promisiunile. Una dintre ele va fi dusă la bun sfârșit de divizia internă OPC – fondată în anul 1997, însărcinată cu dezvoltarea unui model sportiv poziționat în clasa medie. Noul vârf de gamă Insignia, înlocuitorul celebrului Vectra, urmează să completeze gama recent prezentată (sedan, hatchback și sports tourer) cu o versiune de performanță, care va întrece toate așteptările fanilor mărcii Opel.
Viitoarea sportivă se va numi Insignia OPC, iar primul exemplar meșterit de inginerii germani a ieșit deja la devorat kilometri de asfalt. Prototipul, ușor camuflat doar la secțiunea frontală, a atras atenția în mod deosebit weekendul trecut pe circuitul de la Nurburgring, unde a parcurs câteva tururi de „încălzire”.
Surprinzător, modelul de performanță spionat nu este dotat cu accesoriile specifice unui vehicul sportiv, excepție făcând doar spoilerul față care va găzdui două prize de aer suplimentare sub faruri. După toate aparențele, aceasta pare să fie o versiune aproape de producția de serie.
Comparativ cu modelul „domestic” Insignia, modificările de ordin aerodinamic sunt minore și insesizabile. Grila de tip fagure ia locul calandrului cromat, iar priza centrală de ventilație preia modelul grilei motor. Garda la sol este coborâtă cu câțiva milimetri ca urmare a dotării trenului rulant cu un nou set de suspensii, în timp ce jantele spițate sunt încălțate cu anvelope sport cu talon îngust. Pe ușa portbagajului se observă același eleron încorporat ca și la modelul obișnuit Insignia iar deasupra spoilerului stă scris V6, primul indiciu oficial ce vorbește despre configurația motorului pregătit de OPC (Opel Performance Center).
Sub capotă va fi un propulsor turbo pe benzină de 2.8 litri ce va produce peste 300 de cai putere față de 280 de cai putere cât furniza Vectra OPC. Probabil viteza maximă va fi din nou limitată electronic la 250 de kilometri pe oră. La partea de transmisie, Opel intenționează să comercializeze Insignia OPC cu o cutie automată și una manuală, ambele în șase trepte dar etajate diferit. Pentru prima oară un model preparat în atelierele OPC va dispune de tracțiune integrală, grație sistemului Adaptive 4×4, echipat cu diferențial Haldex, ce va schimba total optica șoferilor asupra ținutei de drum.
În ceea ce privește versiunile de caroserie, Opel ar putea întrerupe tradiția de a oferi pentru vârful de gamă, două modele sportive – sedan și break (station wagon), așa cum a procedat în trecut, furnizând de această dată doar unul în varianta de caroserie hatchback.
Insignia OPC va intra pe piață în vara anului viitor, Opel având astfel posibilitatea de a lansa oficial sportiva de top la unul din evenimentele majore ale lui 2009, Salonul Auto de la Geneva fiind cea mai indicată locație pentru o premieră mondială.


Opel Insignia OPC 2009 Foto-Spion
Opel Insignia OPC 2009 Foto-Spion
Opel Insignia OPC 2009 Foto-Spion
Opel Insignia OPC 2009 Foto-Spion
Opel Vectra OPC 2007
Opel Vectra OPC 2007
Opel Vectra OPC 2007
Opel Vectra OPC 2007
Opel Insignia OPC 2009 Foto-Spion
Opel Insignia OPC 2009 Foto-Spion