Opel Insignia OPC furnizează sportivitate de top



Opel Insignia OPC
Opel Insignia OPC

Opel a primit numeroase premii pentru actualul vârf de gamă. Încă de la lansarea sa, Insignia a atras atenția în mod special prin design și inovații, care l-au propulsat în rândul celor mai admirate vehicule din ultimii ani. După lansarea versiunilor sedan, hatchback și prezentarea variantei Sports Tourer, marca germană sub pavilion american a adus în lumina reflectoarelor versiunea de top OPC.
Aceasta beneficiază de un motor V6 turbo de 2,8 litri care dezvoltă 325 de cai putere. Unitatea este dezvoltată pe baza motorizării de vârf a modelului obișnuit Insignia, care generează 260 CP, plusul de putere – 55 CP, provenind din modificările speciale aduse propulsorului V6 și coroborate cu redesenarea căilor de exhaustare care a permis reducerea semnificativă a contrapresiunii.
Transmisia oferită este o cutie manuală cu șase trepte, etajată scurt pentru un condus sportiv, care livrează către roți un cuplu motor de 400 Nm disponibili pe o plajă foarte joasă de turații. Viteza maximă este limitată electronic la 250 km/h, în timp ce demarajul de la 0 la 100 km/h se efectuează în 6 secunde.
Pentru a satisface exigențele în materie de comportament rutier, Insignia OPC dispune de o nouă axă față, un șasiu mecatronic de asemenea nou, o suspensie specială – HiPerStrut, care ajută la abordarea mai fermă și precisă a virajelor.
Versiunea sportivă se individualizează la exterior prin fantele de aer verticale poziționate sub faruri, prin jantele fumurii de 19 inch (sau opțional de 20 inch), spoiler spate de dimensiuni mai mari, cu terminații duble integrate, iar la interior prin scaunele sportive Recaro, praguri personalizate, volan sportiv și o grafică specială a instrumentarului de bord.
Opel Insignia OPC este disponibil în versiunile sedan, hatchback și break.
Pentru prima oară un model sportiv de talie medie primește un sistem de tracțiune integrală, Adaptive 4×4, și un diferențial cu alunecare limitată, controlat electronic, ambele ca dotări de serie. Tracțiunea este gestionată de o unitate de control recalibrată de așa manieră încât să adapteze distribuția cuplului motor la filozofia sportivă a diviziei Opel Performance Center, în altă ordine de idei, ca forța brută a motorului să fie repartizată astfel încât comportamentul mașinii să fie liniar și dinamic.