Opel se află de ceva vreme în atenția publicului cu o versiune economică a vârfului său de gamă. Insignia ecoFLEX și-a făcut debutul pe o piață tot mai aglomerată a mașinilor care promit consum redus de carburant, fără ca performanțele să fie afectate în mod semnificativ. Modelul de clasă medie consumă doar 5,2 litri de motorină la 100 km, echivalentul unor emisii de CO2 de 136 g/km, și furnizează o putere de 160 CP și un cuplu de până la 380 Nm.
Acest lucru este posibil datorită unui motor turbo diesel common rail puternic, de ultimă generație, cu o capacitate de 2 litri, adaptat special pentru acest model.
La fel ca toate celelalte motoare ale autovehiculelor din gama Insignia, cel cu care este echipată versiunea ecoFLEX corespunde normei Euro 5. Datorită nivelului deosebit de scăzut de emisii CO2 pentru categoria sa, cu mult sub 140 g/km, acesta poate beneficia de reduceri substanțiale de taxe în mai multe țări europene. Mai mult decât atât, prețurile atractive și performanțele extraordinare fac din Insignia ecoFLEX o raritate, acesta fiind capabil să accelereze de la 0 la 100 km/h în 9,5 secunde și să atingă o viteză maximă de 221 km/h.
„Atunci când am proiectat Insignia ecoFLEX, am decis să oferim mai mult decât un simplu autovehicul ecologic. Acesta trebuia să ofere același nivel ridicat de performanță și la fel de multe tehnologii inovatoare ca și restul autovehiculelor din gama Insignia. La acest preț, pur și simplu nu are nici un competitor real”, declară directorul companiei Opel. Motorul modelului Insignia ecoFLEX este prevăzut în premieră cu o tehnologie specifică, inovatoare: procesul de combustie CleanTech.
Elementele cheie ale acestei tehnologii de economisire a carburantului sunt noii senzori piezo-rezistenți care măsoară presiunea din fiecare dintre cele patru camere de combustie. Modelul Insignia ecoFLEX atinge o valoare aerodinamică uimitoare de 0.26, ceea ce îl plasează printre cele mai aerodinamice berline din lume, alături de autovehicule mai scumpe ale mărcilor premium.
La obținerea acestui rezultat au contribuit cinci modificări majore: rezervorul a fost prevăzut cu capace în partea frontală a punții spate; grila de aerisire superioară a fost închisă; tăietura centrală a spoilerului față a fost închisă; înălțimea autovehiculului a fost redusă, iar partea inferioară a radiatorului a fost etanșată. Versiunea ecoFLEX beneficiază de tehnologiile inovatoare care au făcut din Insignia mașina anului 2009.
Șasiul mecatronic nou al modelului Insignia poate fi îmbunătățit prin aplicarea inovatorului sistem FlexRide, care sporește stabilitatea și asigură o amortizare controlată electronic.