Opel a ținut capul de afiș la Salonul Auto de la Londra. Producătorul a prezentat ieri în premieră mondială noua creație Insignia, succesorul modelului Vectra. Evenimentul a marcat debutul a două versiuni odată, sedan și hatchback.
Lansarea noului vârf de gamă Opel a fost una emoționantă, Insignia aterizând la propriu după ce a fost coborâtă în mijlocul invitaților de la o înălțime de 45 de metri. Evenimentul s-a desfășurat în prezența lui Bob Lutz, șeful concernului GM și a peste 300 de invitați.
Opel deschide acum un nou capitol, pentru ceea ce ei consideră a fi o nouă eră. Odată cu debutul acestui sedan de clasă medie, actualul Vectra își face bagajele pentru a ocupa mai târziu un loc în istoria mărcii Opel.
Cei care au contribuit la dezvoltarea noului automobil, de la stadiul primar de concept și până la ultima picătură de sudoare vărsată pentru mașina de serie, au ținut să facă unele referiri la adresa noului sosit. „Odată cu Insignia, Opel aduce o nouă filozofie de design, mai sofisticată, care îmbină două elemente esențiale: simțul artistic și precizia germană. Scopul care ne-a condus la dezvoltarea noului Insignia este acela de a propune un aspect care să inspire publicului dorința de a conduce noul vârf de gamă de la Opel”, afirmă Mark Adams, vicepreședinte al departamentului de design al General Motors Europa GM.
Comparativ cu actualul Vectra, noul Insignia are toate ingredientele unui sedan de clasă medie de mare succes. Înzestrată cu un arsenal format din șapte motorizări, dotări bogate în standard, interior de clasă și confort pe măsura unui vehicul modern din eșalonul superior, Insignia are șanse de a deveni un best-seller în segmentul D, unde va lupta cu Laguna, Mondeo, Passat și Superb, patru modele care se prezintă impecabil.
Având dimensiuni similare – lungime 4.830 mm, ampatament de 2.737 mm și un coeficient aerodinamic Cx de 0,27, ambele variante diferă din punct de vedere estetic doar la partea din spate, unde umerii sunt profilați diferit.
Din cele afirmate anterior de Opel, hatchback-ul ar putea dispune de un nivel suplimentar de echipare, peste ceea ce oferă sedanul, conferindu-i o ușoară superioritate. Sub aspect tehnic nu va lipsi sistemul de tracțiune integrală Adaptive 4×4 și o gamă foarte variată de motorizări Euro 5, pe benzină cu puteri cuprinse între 115 și 260 de cai putere sau diesel cu valori între 110 și 160 de cai putere cuplate la cutii manuale sau automate cu 6 trepte.
Opel estimează că Insignia sedan va fi preferată în special de clienții din Germania și Spania, versiunea hatchback se va vinde foarte bine în Marea Britanie și Franța.
Noul Insignia va fi disponibil pentru început în variantele de caroserie sedan și hatchback, iar pe viitor sunt prevăzute și versiuni coupe și break. Opel a anunțat că Insignia va avea un preț de bază de 22.700 de euro, preț foarte atractiv în segmentul mașinilor de clasă medie.