Opel furnizează noului Astra OPC un șasiu performant



Opel furnizează noului Astra OPC un șasiu performant
Opel furnizează noului Astra OPC un șasiu performant

Opel a proiectat un șasiu de înaltă performanță. Acesta a fost creat pentru a oferi noului Astra OPC o dinamică laterală și o manevrabilitate excelente, ca o completare a motorului puternic de 280 cp, cu un cuplu de 400 Nm. Șasiul echipat cu amortizoare ZF Sachs dispune de mai multe elemente decisive care îmbunătățesc dinamica de conducere a autovehiculului: suspensia față de înaltă performanță (HiPerStrut), șasiul mecatronic FlexRide, diferențialul autoblocabil mecanic și frânele Brembo.
Șasiul a fost îmbunătățit suplimentar cu ajutorul jantelor de 19” din aliaj, incluse în dotarea standard, împreună cu pneuri tip 245/40 ZR.
Șasiul mecatronic FlexRide a fost îmbunătățit și reglat special conform cerințelor OPC pentru a oferi șoferului caracteristicile de conducere necesare. Șoferul modelului Astra OPC poate alege între trei moduri sportive diferite, fiecare oferind o experiență unică și specifică de conducere de înaltă performanță.
Modul Standard oferă performanță completă și confort permanent în situațiile de conducere de zi cu zi.
Prin simpla atingere a unui buton, modul Sport modifică setările suspensiei pentru a spori rigiditatea, mărește agilitatea reducând mișcările de ruliu și permite un răspuns direct al sistemului de direcție.
Modul OPC oferă cea mai avansată experiență de conducere: sistemul de direcție oferă un răspuns mai direct față de modul Sport, precum și accelerația, iar șasiul este setat pentru oferi performanță maximă. Iluminarea panoului de instrumente se schimbă în culoarea roșie pentru a semnaliza că autovehiculul se află în modul OPC.
Față de modelul GTC Astra de 1,6 l (180 cp), inginerii OPC au crescut rigiditatea arcurilor standard cu aproximativ 30% și au micșorat garda la sol cu încă zece milimetri, poziționând autovehiculul și mai aproape de carosabil.
Pentru a oferi șoferului un stil de conducere mai agil și un răspuns mai prompt din partea autovehiculului, a fost mărită de asemenea și rigiditatea bucșelor și a punții spate.
Asemenea sistemului FlexRide, sistemul de control al stabilității ESP oferă trei moduri diferite de funcționare în funcție de cât de dinamic și sportiv este stilul de conducere al șoferului.
Setarea standard care a fost optimizată pentru modelul OPC oferă un nivel maxim de siguranță în situațiile de conducere de zi cu zi, fără ca șoferul să piardă controlul autovehiculului. Modul Competitiv ridică pragul la care intervin sistemele automate.
Cu toate acestea, atunci când autovehiculul se află la limita unei situații periculoase, acesta va fi stabilizat de sistemul de frânare. Sistemul ESP este dezactivat atunci când butonul ESP este ținut apăsat timp de peste cinci secunde, intrând astfel în modul ESP-oprit.