Opel a proiectat cel mai puternic motor pe benzină cu patru cilindri de pe piața europeană din punct de vedere al cuplului specific generat. Pe lângă faptul că dezvoltă o putere maximă de 280 CP, motorul supraalimentat din aluminiu, cu o cilindree de 1998 cm3 și sistem de injecție directă ce dotează modelul Astra OPC generează un cuplu impresionant de 200,2 Nm per litru. Este cea mai mare valoare a cuplului specific din segmentul din care face parte, depășind chiar și performante autovehicule sport.
Cuplul maxim de 400 Nm este atins la o turație de 2.450 rpm și menținut la o gamă foarte largă de turații până aproape de 5.000 rpm; astfel, motorul Astra OPC oferă performanțe înalte în toate situațiile de conducere.
Inginerii Opel au efectuat modificări avangardiste asupra motorului pe benzină supraalimentat, cu o cilindree de 2 litri și sistem de injecție directă utilizat pentru modelul Insignia, oferindu-i o trăsătură mai sportivă și mărindu-i puterea.
Aceștia au dezvoltat un sistem de admisie a aerului de ultimă generație complet nou pentru a permite pătrunderea unei cantități cât mai mari de aer în turbocompresor. Și turbocompresorul a fost îmbunătățit pentru a face față unei presiuni mai mari a aerului de supraalimentare, rezistența compresorului fiind astfel sporită în mod corespunzător prin utilizarea unor componente noi.
Un autovehicul puternic precum Astra OPC trebuie să genereze un sunet remarcabil care să atragă latura emoțională a fanilor modelelor de înaltă performanță. De aceea, proiectarea comportamentului acustic a reprezentat un aspect important în dezvoltarea autovehiculului. Inginerii au dorit să redea sunetul exterior puternic și impresionant, specific tuturor versiunilor Astra OPC.
De asemenea, aceștia au dorit să recreeze la interior sunetul specific unui avion cu reacție, pe care fanii OPC și-l amintesc de la modelul Astra anterior, atunci când șoferul accelerează din gama medie în gama înaltă de turații. Acest lucru poate fi sesizat mai ales atunci când se accelerează pentru a face trecerea din treapta a treia în treapta a patra de viteză.
Motorul Astra OPC, echipat standard cu tehnologia Start/Stop, se caracterizează printr-un consum de carburant de 8,1 litri/100 km și un nivel al emisiilor de CO2 de 189 g/km, valori impresionante în segmentul autovehiculelor de înaltă performanță. În comparație cu modelul anterior (221 g/km, 9,2 l/km), emisiile de CO2 și consumul de carburant au fost reduse cu 14%, respectiv 12%. Noul coupe de înaltă performanță poate accelera de la 0 la 100 km/h în doar 6 secunde.
Înainte ca motorul Astra OPC modificat să intre în producția de serie, acesta a fost supus unei serii de teste dificile.
Propulsorul modelului Astra OPC a fost supus unui test de anduranță de 10.000 kilometri pe segmentul Nordschleife al circuitului Nürburgring, distanță parcursă în regim de cursă auto, ceea ce echivalează cu parcurgerea a 180.000 km pe drumuri obișnuite.