Opel are un nou model cu caracter sportiv. Denumit GTC, acesta se remarcă prin design, inovații și dinamica de conducere. Este versiunea coupe a actualului Astra care primește în plus o dotare exclusivă: parbrizul panoramic.
Spre deosebire de modelul Astra cu cinci uși, garda la sol a modelului GTC a fost coborâtă cu 10 – 15 mm, în timp ce ampatamentul a fost mărit cu 10 mm, de la 2.685 mm la 2.695 mm.
Suspensia spate cu arbore compus și braț Watt a fost, de asemenea, modificată pentru GTC Astra, în privința rigidității la rotație și a înălțimii centrului de rotație. Sistemul are multe avantaje față de designul modern cu brațe multiple, inclusiv dimensiuni și forme îmbunătățite, rigiditate sporită la unghiul de cădere a roților și frecare redusă a sistemului de suspensie.
Modelul GTC Astra a fost proiectat pentru a integra perfect sistemul de control al șasiului FlexRide, inteligent și complet adaptiv. GTC Astra utilizează un sistem de direcție cu pinion și cremalieră cu asistență sensibilă la viteză. Însă pentru ca sistemul de direcție să ofere șoferilor un răspuns sporit, motorul electric este montat direct pe cremalieră și nu la baza coloanei de direcție.
La viteze scăzute, nivelul de asistență este sporit pentru a minimiza efortul de virare. La viteze mai mari, asistența este redusă automat pentru a oferi un grad sporit de răspuns pentru șofer. Cel de-al doilea beneficiu important este consumul redus de carburant, datorită faptului că nu necesită o pompă hidraulică ce consumă energie și răspunde direct la cantitatea de energie necesară la orice viteză.
GTC Astra disponibil în patru variante de motorizare: trei motoare pe benzină și unul turbo-diesel, cu puteri între 120 CP și 180 CP. Încă de la începutul anului 2012, oferta de motorizări va fi extinsă prin lansarea noului motor 1.7 CDTI (110 CP și 130 CP) cu sistem Start/Stop standard. Motorul turbo diesel 2.0 CDTI common-rail îmbunătățit cu putere mărită la 165 cp dispune de filtru de particule diesel și transmisie manuală cu șase trepte de viteză. Transmisia manuală cu șase trepte de viteză este inclusă în dotarea standard a tuturor motoarelor.
Pe lângă faptul că poate transporta până la cinci persoane, portbagajul acestuia are un volum de depozitare între 370 și 1.235 l – cu peste 200 l mai mare decât cel al modelelor concurente.
Opel Astra GTC, inovație în slujba performanței, este disponibil în România
