Opel aruncă în luptă încă un derivat cu tentă ecologică prin care germanii sprijină mobilitatea eficientă și respectul față de mediu. Ultima generație Astra dispune, la mai bine de patru luni de la apariția sa, de o versiune ecoFLEX, ce se remarcă prin excelente peformanțe de consum și ecologice. Creditată cu doar 3,7 litri la 100 km și emisii de 104 g/km, Astra ecoFLEX se anunță un competitor destoinic pentru Ford Focus Econetic și Volkswagen Golf BlueMotion.
Nimic special la exterior, cu excepția unor detalii ce fac diferența mai mult la nivel aerodinamic decât estetic. Linia generală își păstrează stilul dinamic, deși vizual varianta ecoFLEX lasă pe alocuri impresia unei versiuni de intrare cu dotări minime. Opel introduce o mică inovație dispusă în dreptul grilei motor ce ajută la optimizarea aerodinamică. La viteze mici de deplasare un obturator activ permite aerului să pătrundă spre motor și se închide automat la viteze ridicate pentru a înlesni curenților de aer să curgă spre umerii spate. Sub mașină s-au efectuat modificări subtile tot pentru ca fluxul de aer să aibă un parcurs mai ușor.
Unitatea din dotarea versiunii Astra ecoFLEX este o motorizare turbodiesel cu o cilindree de 1.3 litri, care generează 95 de cai putere. Motorizarea dispune de un bloc cu patru cilindri și furnizează un cuplu maxim 190 Nm pe o plajă largă de turații, 1.750 – 3.250 rpm. Opel își echipează modelul ecologic cu sistem common-rail și injecție multiplă.
Turbina cu geometrie variabilă asigură o funcționare liniară a motorului, oferind vivacitatea necesară în momentele de accelerație. Acesta este cuplat la o transmisie manuală cu 5 viteze, ale cărei trepte au fost modificate pentru a obține eficiență maximă în consum. Pentru a-i reduce emisiile, motorul este echipat standard cu filtru de particule (DPF) și sistem de recirculare a gazelor arse (EGR), căruia i s-au adus o serie de îmbunătățiri.
Avem în față cel mai eficient automobil de clasă compactă conceput vreodată de Opel. Modificările de ordin aerodinamic, optimizările pe parte tehnică și adoptarea unor componente specifice mașinilor ecologice au condus spre rezultatele dorite.
Cât privește performanțele dinamice, acestea sunt departe de a oferi satisfacție celui de la volan. Demarajul la 0 la 100 km/h este efectuat în 14,5 secunde, viteza de vârf fiind de 175 km/h.
Economicul Astra poate fi achiziționat pe piața germană la un prețde 19.390 de euro. Astra ecoFLEX face parte dintr-o gamă de trei modele diesel, prietenoase cu mediul, ce utilizează sisteme și dotări convenționale pentru a reduce consumul și emisiile.