Opel ne arată că responsabilitatea față de mediu și nevoile clientului au prioritate maximă. Pe linie de ecologie, producătorul implementează un proiect nou și complex, pentru o mobilitate compatibilă cu normele actuale de poluare, cristalizat în jurul gamei de automobile ce poartă denumirea ecoFLEX. „Putem dezbate problemele de mediu ore în șir, sau în buna tradiție Opel, putem să facem ceva în privința aceasta”, declară Alan Visser, directorul executiv de vânzări și marketing, despre inițiativa de mediu Opel ecoFLEX.
Programul de reducere a emisiilor de noxe vizează modelele de mare volum, apreciatul vehicul compact Astra numărându-se printre produsele care beneficiază din acest an de o variantă ecologică specială.
Termenul ecoFlex este atribuit celor mai economice modele Opel dar ele reflectă în același timp și una din marile calități ale mașinii: capacitatea de a emite un nivel redus de gaze toxice. Astra ecoFLEX utilizează un propulsor turbodiesel de 1.7 litri ce generează 110 de cai putere și un cuplu maxim de 260 Nm la 2.000 de rpm. Unitatea CDTI necesită 4,5 litri de carburant pentru a parcurge 100 de kilometri iar cantitatea de noxe emise în atmosferă este cifrată la 119 grame de dioxid de carbon pe kilometru.
Opel a echipat versiunea ecologică a compactei Astra cu o cutie de viteze manuală cu șase trepte. Atingerea noilor performanțe în materie de consum și emisii a fost posibilă ca urmare a îmbunătățirilor aduse, mai precis a modificărilor operate la blocul motor, transmisie, direcție, tren de rulare și aerodinamică.
Sistemul ECU – care controlează motorul, monitorizează și ajustează toate funcțiile importante ale mașinii, a fost revizuit, treptele cutiei de viteze sunt mai lungi iar anvelopele au fost schimbate cu pneuri ce garantează o rezistență scăzută la rulare. Opel a redus masa mașinii cu 30 de kilograme, a echipat trenul de rulare cu suspensii coborâte, iar la partea frontală spoilerul beneficiază de prize de aer optimizate pentru a scădea coeficientul aerodinamic.
Astra ecoFlex poate atinge o viteză maximă de 188 de km/h și este echipat din fabrică cu filtru de particule ce nu necesită întreținere. Prin această versiune ecologică, Opel demonstrează că se poate reduce consumul de carburant cu ajutorul tehnologiilor inteligente.
„Opel a fost adesea primul producător de automobile care a oferit inovații tehnologice pentru multe clase de vehicule, cu mult înainte ca alții să-i urmeze exemplul”, declară Alan Visser. Fabricantul a fost primul care a instalat un convertor catalitic cu trei căi la toate automobilele sale și primul producător german care a introdus în 2005 ca standard filtrul diesel de particule ce nu necesită întreținere la multe dintre modelele sale.
Cel mai economic Astra din gama Opel va fi comercializat spre sfârșitul anului în variantele de caroserie, break, hatchback cu trei și cinci uși.