Opel Astra a cucerit titlul „Mașina Anului 2010 în România”



Opel Astra
Opel Astra

Opel și-a adjudecat cel mai important premiu acordat de jurnaliștii auto din țara noastră.
„Mașina Anului 2010 în România”, premiu acordat de UZEAR – Uniunea Ziariștilor și Editorilor Auto din România, a revenit noului Opel Astra, model disponibil pe piața locală din ianuarie 2010.
Astra s-a detașat clar în lupta pentru titlul suprem, obținând în final 205 puncte, următorii clasați fiind Renault Megane cu 146 de puncte și Ford Fiesta cu 108 puncte.
În concursul din acest an au fost înscrise 40 de automobile, din care doar șapte au intrat în finală. Dreptul de a participa s-a acordat doar noilor modele, versiunile facelift sau noile variante de caroserie fiind excluse. Juriul, ce include 27 de jurnaliști auto din toată țara, s-a întrunit în localitatea Cheia, județul Prahova, unde timp de trei zile a testat majoritatea modelelor aflate în concurs.
Fiecare membru a avut la dispoziție 25 puncte pe care le-a acordat pe baza impresiilor desprinse la drive-test, dar și pe baza unor criterii care țin de siguranță, preț, tehnologie și design. Punctele s-au împărțit la minim șapte modele, fără ca punctajul maxim atribuit unui model să depășească zece puncte.
Este pentru prima oară când un model Opel cucerește premiul „Mașina Anului în România”. Edițiile anterioare au fost câștigate de Dacia Sandero (2008) și Kia Ceed (2007).
Evenimentul din acest an a inclus și două noi secțiuni: Designul Anului 2010 în România, premiu câștigat de Ford Fiesta cu 154 de puncte, locurile doi și trei fiind ocupate de Opel Astra cu 134 de puncte și Renault Megane cu109 puncte respectiv City Car 2010 unde a triumfat Toyota iQ – 132 de puncte urmat de Ford Fiesta – 130 de puncte și Honda Jazz – 107 puncte.
Clasamentul integral cu rezultatele finale poate fi urmărit pe portalul www.masinaanului.ro.
Opel Astra 2010
Modelul desemnat „Mașina Anului 2010” în România va putea fi comandat începând cu a doua jumătate a lunii noiembrie, prețul de pornire fiind de 14.250 de euro cu TVA.
Cu dimensiuni mai mari decât actuala generație, noul Astra se va remarca printr-un nivel de confort mai bun și un interior captivant, împănat cu finisaje precise.
Tehnologia și estetica se completează una pe cealaltă, modelul german reușind să se ridice peste standardul clasei compacte printr-o serie de inovații rezervate până nu de mult doar clasei medii.
Noul Astra va dispune de șasiu adaptiv Flex Ride, sistemul de citire al semnelor de circulație – Opel Eye, scaune cu un design unic ce facilitează confortul și relaxarea, faruri adaptive AFS.
Motorizările, în număr de opt, sunt orientate spre obținerea unor performanțe ridicate, cu un consum minim de carburant. Scăderea cilindreei propulsorului este o modă la care a aderat și Opel, astfel că o parte din motorizările actuale vor fi înlocuite de unele mai compacte și mai puternice. Vor fi oferite patru versiuni pe benzină (100 CP, 115 CP, 140 CP, 180 CP) și patru turbodiesel (95 CP, 110 CP, 125 CP, 160 CP). În premieră, noul Astra va figura și cu un sistem de tracțiune integrală, denumit Adaptive 4×4.


Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra
Opel Astra