Opel se numără printre primii promotori din Europa ai berlinelor de mari dimensiuni. Ca o ironie a sorții marca germană este astăzi una din puținele de pe bătrânul continent în gama cărora nu se regăsesc astfel de vehicule.
Opel este decisă să pășească din nou în segmentul amintit, având în vedere mușcările de pe piață. După ce Volkswagen a anunțat că vor lansa în următorii un model nou, poziționate poziționat între Passat și Phaeton, replica „prietenilor” din Russelsheim nu a întârziat să apară. „Vom fi acolo pentru a recâștiga un segment unde nu am avut practic rival timp de 65 de ani” susține un purtător de cuvânt al companiei Opel. Anunțul a fost făcut în cadrul unui eveniment jubiliar, împlinirea a 50 de ani de la nașterea primei limuzine Opel.
Primul sedan de clasă mare lansat de Opel în 1938 se numea Kapitän, model produs până în 1970. Tradiția a fost continuată de modele foarte populare care și astăzi mai pot fi zărite pe șosele, Senator (1978 – 1994) și Omega (1986 – 2003). Rămas complet descoperit, Opel dorește să revină în forță înainte ca Ford și Peugeot să-și reconsidere poziția vizavi de acest segment. Subsidiara General Motors intenționează să readucă pe piață un model de calibru, dar nu mai devreme de 2011. Viitorul vehicul va fi dezvoltat pe o platformă extinsă a conceptului Insignia ce va fi folosită ca platformă globală și de alți producători din interiorul grupului auto GM. Designul se va inspira abundent din linia aceluiași prototip însă Opel dă asigurări că va fi diferit de mașina de clasă medie Insignia ce va debuta de 22 iulie. Primul exemplar, versiunea concept, va fi realizată împreună cu australienii de la Holde, și urmează a fi gata până în vara lui 2010.
Conform declarațiilor mai multor oficiali, Opel, intenționează să construiască pe lângă versiunea sedan și o variantă break. Pentru propulsie, soluțiile agreate în prezent sunt unități diesel și benzină cu șase și opt cilindri.
În privința numelui, părerile sunt împărțite: fie Omega, fie Kapitän. Denumirea finală va fi cunoscută peste doi ani, când Opel are de gând să facă un sondaj de opinie pe baza căruia publicul va vota on-line una din cele două propuneri pentru numele limuzinei germane.