Opel ține pasul cu noile tendințe de piață, tot mai severe în privința calității și siguranței în exploatare.
Intitulat Antara, modelul 4×4 de la Opel se încadrează în clasa medie unde activează Citroen C-Crosser, Nissan Qashqai și VW Tiguan.
Partea de motorizare care propune o combinație interesantă între variantele pe benzină, motorină și gaz lichefiat. Gama începe cu un agregat de 2,4L cu 141 CP și culminează cu o unitate pe benzină de 3,2L cu 6 cilindri dispuși în V și care generează 224 CP.
Odată cu prima generație Antara, își face debutul o cutie automată intitulată Active Select, cu 5 rapoarte de viteză, montată pe versiunea echipată cu un turbo-diesel de 2.0L cu 150 CP. Ca orice SUV care se respectă, tracțiunea se bazează pe aportul ambelor axe, astfel că Opel Antara este dotată cu un sistem de tracțiune integrală cu diferențial electro-hidraulic gestionat electronic, capabil să transmită cuplul de torsiune la una din ambele punți în funcție de aderență. Pe lângă sistemul 4×4, SUV-ul vine dotat cu o multitudine de echipamente de securitate pasivă ABS și ESP, care lucrează mână în mână cu sistemul de protecție activă împotriva răsturnării, programul de control al vitezei la coborâre și sistemul de asistare hidraulică a frânelor.
Din punct de vedere estetic, vehiculul nu se distanțează prea mult față de designul plăcut cu care ne-a obișnuit Opel în ultima vreme. Deși în unele părți caroseria seamănă aproape leit cu fratele vitreg Chevrolet Captiva, profilul mașinii nu compromite dinamica formelor exterioare.
Odată cu lansarea lui Antara, Opel va trebui să demonstreze că poate crea un nou mit, o nouă dimensiune a longevității așa cum a fost Frontera.