Opel alege calea tehnologiilor alternative. Primul hibrid a fost dezvăluit anul trecut, iar un model de serie va fi disponibil din 2011, susțin oficiali ai companiei germane. Denumit sugestiv Ampera, automobilul înglobează tehnologia avansată Voltec – utilizată și pe conceptul Cadillac Converj, care operează diferit față de sistemele hibride ale mașinilor japoneze.
Pe distanțe scurte, de până la 60 km, Ampera poate rula exclusiv pe curentul electric furnizat de baterii litiu-ion, iar pe distanțe lungi propulsia este asigurată de un motor cu ardere internă, de mic litraj.
Acumulatorii ce alimentează motorul electric pot fi încărcați de la o priză obișnuită cu o tensiune de 230V.
Opel nu a precizat dacă este vorba de un agregat pe benzină sau diesel și nici performanțele acestuia. Este foarte posibil ca – în cazul agregatului pe combustibili fosili, sub capota viitorului automobil de serie să se regăsească același motor turbodiesel de 1,3 litri al conceptului Flextreme, însă, la fel de bine, acesta poate fi și propulsorul de benzină aflat pe prototipul Converj.
Noul hibrid Opel dispune de o caroserie în cinci uși și un interior care poate găzdui patru persoane. „Modelul de serie va sosi la timp”, promite unul din oficialii Opel. „Ne pregătim să facem pasul decisiv în 2011 când clienții noștri vor putea conduce primul model electric cu sigla Opel”, susține purtătorul de cuvânt al GM Europe.
Ampera se dorește o alternativă la tradiționalele automobile hibride japoneze, inginerii Opel fiind ferm convinși că modelul lor va fi mai eficient și ecologic decât Toyota Prius sau Honda Insight. La nivel practic Ampera vine cu aceeași rețetă ca și rivalii săi, acesta fiind considerat un vehicul de familie, spațios și prietenos cu mediul.
Noul Ampera va viza în special clienții care circulă puțini kilometri în fiecare zi.