Opel a dat lovitura pe piața europeană a mașinilor electrice. Ampera, hibridul electric cu autonomie extinsă, se laudă cu un număr tot mai mare de clienți cu flote auto. Numărul de clienți europeni cu flote auto ce aleg Opel Ampera a depășit dublul valorii inițiale într-un interval de șase luni, de la aproximativ 700 în martie, la 2.000 în octombrie. Aceasta reprezintă o creștere de peste 180%. În Germania, numărul clienților de flote auto care aleg Ampera a înregistrat o creștere impresionantă, de peste 50%, iar în Olanda a crescut și mai mult, cu 200%.
„Modelul Ampera nu este doar cel mai bine vândut autoturism electric din Europa. Acum avem dovada că atrage un număr din ce în ce mai mare de clienți care dețin flote auto”, a declarat Alfred Rieck, Vicepreședinte Vânzări, Marketing și Servicii Post-Vânzare Opel.
„Suntem convinși că această tendință va continua datorită faptului că deținătorii de flote auto înțeleg că modelul Ampera este printre foarte puținele autovehicule electrice cu adevărat adecvate pentru utilizare zilnică. În plus, are costuri de utilizare semnificativ mai mici față de autovehiculele echivalente cu motor cu ardere internă.”
Spre deosebire de multe dintre modelele concurente, Ampera este un autovehicul cu autonomie extinsă. Acesta este un element extrem de important pentru clienții de flote auto.
La începutul lunii noiembrie, modelul Ampera a primit titlul de Mașina Ecologică a Anului în Marea Britanie, acordat de factori de decizie din domeniul flotelor auto, în cadrul prestigioasei ceremonii de decernare a premiilor 2012 ale Asociației operatorilor de flote auto (ACFO). Acesta este cel mai recent premiu dintr-un lung șir de peste 50 de distincții conferite modelului inovator Ampera, printre care se numără și titlul de Mașina Anului 2012 în Europa.
Motorul electric de 150 cp montat pe modelul Ampera este alimentat de o baterie litiu-ion de 16 kWh. În funcție de stilul de conducere și de condițiile de drum, autovehiculul poate parcurge distanțe cuprinse între 40 și 80 km fără a produce emisii poluante, funcționând numai pe baza energiei furnizate de baterie.
În modul de autonomie extinsă, care este activat atunci când bateria a atins nivelul de încărcare minim, unitatea electrică de propulsie este alimentată cu energie de un generator acționat de motorul pe benzină cu capacitate de 1,4 litri, care dezvoltă o putere de 86 cp.
Modul autonomie extinsă face posibilă parcurgerea unei distanțe totale de peste 500 de kilometri fără a fi necesară alimentarea cu carburant.