Opel Agila GPL poate parcurge 1.500 km cu un plin



Opel Agila GPL poate parcurge 1.500 km cu un plin
Opel Agila GPL poate parcurge 1.500 km cu un plin

Opel și-a lărgit gama de modele prietenoase cu mediul, în dorința de a fi catalogat ca un brand cu preocupări majore în domeniul reducerii poluării. Versiunile ecoFLEX demonstrează în acest sens eforturile depuse pentru a dezvolta automobile cât mai ecologice. Sub aceeași titulatură, la Opel se regăsesc atât motorizări pe benzină cât și diesel, iar mai nou și pe gaz petrolier lichefiat (GPL).
Ultima apariție este Agila ecoFLEX GPL, model disponibil în două versiuni: 1.0 de 65 CP și 1.2 de 84 CP. Prețul acestora este de 15.460 euro, respectiv 16.360 de euro.
În prezent, familia de automobile Opel ce funcționează pe GPL include alte patru modele Corsa, Astra, Meriva și Zafira.
Pentru a evita reducerea spațiului din portbagaj, rezervorul pentru GPL este montat ca la toate celelalte modele Opel cu o astfel de instalație pe gaz, în locul roții de rezervă. Motorizările vin cu câteva modificări specifice unităților ce sunt alimentate cu GPL. Pentru a putea îndeplini cerințele în materie de funcționare, acestea sunt echipate cu un set de valve speciale, iar pistoanele au un înveliș dintr-un material mai rezistent.
Rezervorul de 38 de litri pentru gaz asigură versiunii Agila ecoFLEX GPL o autonomie maximă de 475 de kilometri, în cazul propulsorului de 84 de cai putere. Distanța parcursă cu un singur plin poate crește la 580 de kilometri, dacă se optează pentru unitatea de 65 de cai putere.
Combinarea resurselor din cele două rezervoare permite acoperirea unei distanțe de 1.290 km, respectiv 1.485 km.
Nivelul redus al noxelor emise poate atrage primirea unui bonus de până la 1.000 de euro. Atunci când funcționează doar pe GPL motorizarea de 1.0 litru emite o cantitate de noxe de 108 grame pe kilometru, iar propulsorul de 1.2 litri emite 119 grame pe kilometru.
Avantajul utilizării gazului petrolier lichefiat nu este doar unul financiar, prețul acestui combustibil fiind în majoritatea țărilor europene cu 50 % mai mic decât al benzinei, ci și unul legat de impactul ecologic.