Opel face ultimele pregătiri înainte ca juniorul Agila să primească botezul asfaltului. Și cum toamna se numără bobocii, debutul mezinului va fi primul test de capacitate al noii serii de modele urbane din segmentul A.
Cea de a doua generație își face încălzirea și așteaptă momentul debutului comercial. Cel mai mic membru al familiei Opel se distinge de actuala serie, în primul rând prin aspectul exterior, preluând elemente de design de la fratele mai mare, Corsa, dar și prin calitatea materialelor folosite la interior.
Noul Agila este mult mai bine proporționat, spațiul interior fiind mult mai generos cu pasagerii. Dimensiunile sale permit transportul a patru persoane mature, sau chiar cinci dacă acestea au o constituție mai puțin robustă. Lung de 3,74 metri, lat de 1,68 metri și înalt de 1,59 metri, automobilul de oraș se încadrează perfect în limitele segmentului mini, unde îi va întâlni drept concurenți pe Mitsubishi Colt, Peugeot 1007 Renault Modus și Toyota Yaris Verso.
Interiorul a fost regândit pentru a reflecta o ambianță plăcută care să inspire plăcere. Șoferul se va bucura de o poziție înaltă de condus și volan reglabil pe înălțime, comenzi pe volan și planșă de bord simplă.
O soluție utilă este și rabatarea banchetei din spate care permite ca portbagajul să ajună la un nivel se stocare 1.100 de litri. Paleta de motorizări este formată din două propulsoare pe benzină de 1.0 litri ce produce 65 de cai putere și 1.2 litri de 86 de cai putere. Există și un agregat diesel (de origine Fiat) de 1.3 litri și 75 cai putere disponibil cu filtru de particule.
Potrivit directorului executiv de marketing Alain Visser, tinerii vor constitui principalul client pentru noul Opel Agila.
Ca dotări standard remarcăm prezența sistemelor de securitate pasivă și activă, 4 airbag-uri, ABS, scaune cu sistem Isofix, direcție servo-asistată și sistemul de avertizare la purtarea centurii de siguranță.
Pe lista de opționale figurează programul electronic al stabilității (ESP), faruri Xenon și frână automată de parcare.
Agila este fructul colaborării dintre manufacturierul german și Suzuki. Până în prezent, Opel a comercializat 440.000 de exemplare în întreaga lume. Noua generație ce va fi asamblată în Ungaria, la aceeași uzină cu Suzuki Splash, va debuta pe piața românească în toamna acestui an.
Prețul de pornire pentru versiunea de bază dotată cu motorul pe benzina de 1.0 litri va fi de 9850 euro, pentru motorizarea de 1.2 litri – 10.400 de euro, iar pentru unitatea diesel de 1.3 litri de 12.850 de euro.
Opel Agila din toamnă în România de la 9850 de euro
