Opel avea nevoie de o schimbare majoră de imagine, aceasta venind odată cu Insignia. Revoluția continuă alături de noul Astra, modelul care practic va decide soarta companiei administrate în continuare General Motors.
4 decembrie 2009 poate fi considerată ziua renașterii mărcii germane în clasa compactă, data la care vânzările noului Astra au debutat în Germania, Spania, Olanda și Belgia. Ca o remarcă importantă, Opel informează că până în prezent a primit în decurs de aproape două luni peste 45.000 de comenzi pentru Astra. Clienții din România vor trebui să mai aștepte o lună pentru a-l putea achiziționa, primele exemplare fiind disponibile din ianuarie 2010.
Noul Opel Astra mizează pe legătura puternică dintre aerodinamică, prezență estetică și performanțe. Cu un design proaspăt, așezat pe linia limbajului inaugurat de Insignia, hatchbackul compact își îmbie publicul țintă cu formele sale elegante și o caroserie bine conturată.
Mașina surprinde prin liniile rafinate la care se adăuga o doză serioasă de dinamism, inspirată de elementele părții frontale. Interiorul este garnisit cu materiale de calitate, sisteme audio moderne iar accesarea comenzilor de către șofer va fi mult mai facilă.
Opel susține că Astra depășește în multe privințe standardele impuse de alte modele de top din segment. Cel puțin la nivel tehnologic, sistemele de ultimă oră, Opel Eye – ce recunoaște semnele de circulație, farurile adaptive AFS+, șasiul mecatronic, sunt inovații disponibile pentru prima oară în clasa compactă. Noul Astra este prevăzut și cu inteligentul sistem electronic de conducere Opel FlexRide, o raritate pentru această clasă, care îi permite șoferului să aleagă între trei setări, Standard, Sport și Tour, adaptându-se în același timp, la modificările stilului de conducere și la viteza de abordare a virajelor.
Testele efectuate de EuroNCAP au relevat un alt aspect definitoriu pentru noul Astra: protecția maximă. Modelul german a primit 5 stele – cel mai mare punctaj, conferit în baza noilor reglementari intrate în vigoare din acest an.
O altă surpriză plăcută vine la partea de motorizare, unde gama oferită este mai bogată și atractivă ca oricând. Spre exemplu, pe piața germană sunt disponibile nouă propulsoare. Cele diesel cu tehnologie common-rail sunt mai economice și silențioase, în timp ce gama unităților pe benzină aduce agregate mai puternice, dar cu emisii diminuate. Familia de motoare CDTI cuprinde patru motoare cu injecție multiplă common-rail cu capacitate între 1,3 și 2,0 litri, care dezvoltă puteri între 95 CP și 160 CP. Toate acestea sunt prevăzute cu filtre de particule. Cele patru motoare pe benzină, cu volum între 1,4 și 1,6 litri, dezvoltă puteri între 100 CP și 180 CP. Un nou motor Turbo de 1,4 litri, cu dimensiuni reduse, care dezvoltă o putere de 140 CP, înlocuiește actualul motor de 1,8 litri cu aspirație naturală. Datorită tehnologiilor superioare ale acestei game de capacitate cilindrică, motorul 1.4 Turbo dezvoltă un cuplu cu 14% mai mare, însă consumul de carburant este mai redus. Gama cuprinde, desigur, și o versiune ecoFLEX cu un consum de carburant și emisii de CO2 foarte reduse.
Cu o lungime de 4,42 metri, noul Astra oferă un spațiu mai generos și un plus de confort pentru pasageri, atât în partea frontală, cât și în cea din spate, datorită ampatamentului cu 71 de mm mai lung.
Noul Opel Astra costă 15.900 de euro în Germania, în timp ce pe piața românească va fi disponibil de la 14.250 de euro cu TVA.