Opel continuă procesul de înnoire fundamentală a portofoliului său de sisteme de propulsie cu un motor turbo-diesel cu patru cilindri, complet nou. A doua familie de unități de propulsie noi cu cilindree redusă, lansată după motorul pe benzină SIDI ECOTEC de 1,6 litri, motoarele diesel CDTI ECOTEC de 1,6 litri, va înlocui motoarele existente de 1,7 litri și câteva versiuni cu putere mai mică din gama de 2,0 litri.
Fiind echipat cu un sistem de control al combustiei în buclă închisă și bloc din aluminiu, noul CDTI ECOTEC de 1,6 litri este primul motor diesel Opel care îndeplinește cerințele viitorului standard de emisii Euro 6.
Motorul va fi disponibil în mai multe variante de putere, pentru mai multe modele din gamă.
Principalele obiective urmărite în timpul proiectării au fost reducerea nivelului de zgomot, vibrațiilor și durității, asigurarea de valori ridicate pentru putere și cuplu și consum scăzut de carburant. Inițial, valorile maxime ale puterii și cuplului au crescut față de motorul de 1,7 litri la 136 cp, respectiv 320 Nm, iar consumul de carburant a fost redus cu până la 10 procente față de motoarele diesel de 2,0 litri ce dezvoltă o putere similară.
„Procesul extensiv de înnoire a portofoliului nostru de motoare continuă fără întreruperi”, a declarat Thomas Sedran, vicepreședinte Consiliul de Administrație Opel. „Noul nostru motor diesel de 1,6 litri va stabili noi standarde în domeniul rafinamentului, performanței și al protecției mediului. Până la finalul acestui an vom fi lansat trei generații complet noi de motoare pe benzină și diesel, ca parte a programului de dezvoltare a 23 de modele și 13 sisteme de propulsie noi până în 2016.”
Noul motor diesel de 1,6 litri și unitatea sa de comandă inovatoare au fost proiectate în întregime în cadrul companiei, de către o echipă globală de ingineri din Torino, Ruesselsheim și SUA.
Această abordare a asigurat o optimizare cuprinzătoare a sistemelor, începând din primele momente ale procesului de proiectare. Începând cu primăvara anului 2013, motorul CDTI ECOTEC de 1,6 litri va fi fabricat în cadrul aceleiași „flex plant” ca și noul motor pe benzină de 1,6 litri, la Szentgotthard, în Ungaria.