Prim vicepreședintele PD-L Suceava, senatorul Orest Onofrei, susține că decizia Guvernului de majorare a amenzilor aplicate operatorilor rutieri care nu respectă perioadele de conducere, pauzele și timpul de odihnă ale șoferilor este benefică „la prima vedere”, însă crede că ar fi trebuit să li se ofere și conducătorilor auto posibilitatea de a amenda autoritățile pentru nerespectarea obligațiilor ce le revin în a preveni accidentele rutiere.
Onofrei consideră că Ministerul Administrației și Internelor ar fi trebuit să ia acele măsuri care pot fi aplicate în România, arătând că nu poți să ai o legislație rutieră europeană pe drumuri balcanice.
El a explicat, spre exemplu, că tahograful, aparat care înregistrează viteza, perioadele de conducere și timpii de odihnă ale șoferilor, este practic imposibil de folosit legal în România. „Cred că dacă Guvernul, Ministerul de Interne pot să mărească amenzile, ar trebui să existe și posibilitatea conducătorului auto să amendeze la rândul lui autoritățile și Guvernul pentru nerespectarea obligațiilor care le revin în a preveni accidentele pe drumurile publice. Nu poți să vorbești în România, și asta reclamă toți conducătorii auto, de folosirea tahografului, când acesta este practic imposibil de folosit legal. Or, aceste lucruri sunt foarte greu de respectat în România, când după patru ore de condus nu ai unde să te odihnești sau nu ai unde să te odihnești în siguranță pentru marfa pe care o transporți. Dacă la acestea mai sunt adăugați toți timpii de odihnă suplimentari și involuntari pe care un conducător auto este obligat să-i aibă forțat la drumurile nesemnalizate, la drumurile în lucru, la drumurile impracticabile, nu poți să vorbești doar de lucrurile pe care șoferii trebuie să le facă, fără să vezi dacă pot să le facă pe drumurile pe care le avem în țară”, a explicat Onofrei.
„Legislația rutieră românească trebuie făcută de polițiști, și nu de milițieni”
Senatorul PD-L de Suceava crede că legislația rutieră românească trebuie făcută de polițiști, și nu de milițieni, și să fie adaptată la posibilitatea de a circula în siguranță și legal pe drumurile din România.
Onofrei este de părere că până vor exista drumuri naționale modernizate și autostrăzi pe care legislația rutieră europeană să poată fi aplicată, Guvernul și Ministerul de Interne ar trebui să fie solidari cu participanții la trafic.
Comentarii
Onofrei „amendează” decizia Guvernului de a înăspri sancțiunile împotriva operatorilor rutieri






