OLAF analizează informațiile din „Sunday Times” pentru a vedea dacă demarează o investigație



OLAF este la curent cu informațiile apărute în "The Sunday Times" și evaluează în prezent dacă deschiderea unei investigații este în competența sa
OLAF este la curent cu informațiile apărute în "The Sunday Times" și evaluează în prezent dacă deschiderea unei investigații este în competența sa

OLAF este la curent cu informațiile apărute în „The Sunday Times” și evaluează în prezent dacă deschiderea unei investigații este în competența sa, a comunicat, luni, pentru MEDIAFAX, Serviciul de presă al OLAF de la Bruxelles.
„OLAF este la curent cu informațiile apărute în Sunday Times și preluate și de restul presei. Evaluăm informațiile și vedem dacă deschiderea unei investigații în acest caz intră în competența OLAF”, a declarat un reprezentant al serviciului de presă al OLAF.
El a ținut să sublinieze că este vorba despre o evaluare care ar putea dura săptămâni sau luni.
Serviciul de presă a insistat că, inclusiv în cazul deschiderii unei investigații, OLAF nu dă condamnări, aceasta fiind de competența instanțelor naționale.
Sursa citată a mai precizat că OLAF nu poate deschide o investigație dacă nu există informații serioase referitoare la un comportament necorespunzător, dar că, pe de altă parte, are obligația de a ancheta orice suspiciune de astfel de comportament.
Pe de altă parte, surse din cadrul PE au declarat, luni, pentru MEDIAFAX, că Biroul Permanent al Parlamentului European se va reuni miercuri, ocazie cu care va lua în discuție și cazul semnalat de „The Sunday Times”.
Sursele citate au precizat că reprezentanții PE au cerut toată documentația strânsă de jurnaliștii de la „The Sunday Times” în acest caz, iar conducerea publicației a anunțat că documentația va ajunge, luni, la Parlamentul European.
Aceleași surse au precizat că PE nu poate stopa mandatul de europarlamentar, „dar poate impune sancțiuni de natură economică, pecuniară”. „Singura care poate cere stoparea mandatului de europarlamentar este o autoritate națională judiciară din statul europarlamentarului”, au mai explicat sursele citate.
De asemenea, „grupul parlamentar poate aplica drept sancțiune excluderea, caz în care eurodeputatul respectiv își continuă mandatul ca neafiliat”.
Regulamentul de procedură al Parlamentului European arată, la articolul 6, că „în exercitarea competențelor sale în ceea ce privește privilegiile și imunitățile, Parlamentul urmărește în special conservarea integrității sale ca adunare legislativă democratică și asigurarea independenței deputaților în îndeplinirea atribuțiilor care le revin”.
Potrivit Regulamentului, „o autoritate competentă a unui stat membru” poate face cerere de ridicare a imunității unui eurodeputat. Această cerere se adresează Președintelui și este mai departe comunicată în ședință plenară și trimisă comisiei competente.
Deputatul sau fostul deputat poate fi reprezentat de un alt deputat. Cererea nu poate fi adresată de către un alt deputat fără acordul deputatului în cauză.
În ceea ce privește interesele financiare ale eurodeputaților, articolul 9 din Regulament arată că „Parlamentul elaborează norme în materie de transparență privind interesele financiare ale membrilor săi”, iar aceste norme „nu pot să împiedice sau să limiteze în niciun fel exercitarea mandatului și a activităților politice sau de altă natură pe care le presupune acesta”.
„Comportamentul deputaților este caracterizat de respect reciproc, se bazează pe valorile și principiile definite în textele fundamentale ale Uniunii Europene, păstrează demnitatea Parlamentului și nu trebuie să compromită buna desfășurare a lucrărilor parlamentare, nici liniștea în oricare dintre incintele Parlamentului. Deputații respectă normele Parlamentului privind regimul aplicabil informațiilor confidențiale”, se mai arată în Regulament.