– Este vorba de firma Direct Sales care încearcă să vândă prin poștă produse de bazar la prețuri exagerate
Șeful Oficiului Județean pentru Protecția Consumatorului, Vasile Latiș, avertizează sucevenii să nu dea curs ofertelor înșelătoare ale unei firme bucureștene care încearcă să-și vândă produsele de proastă calitate la prețuri exagerate. Este vorba de firma Direct Sales care se ocupă cu vânzarea produselor prin poștă. Modul de lucru al acesteia este următorul. Diverși indivizi plasează în cutiile poștale pliante în care respectivul este anunțat că a câștigat o mașină Renault Megane și un sistem home cinema incluzând și un televizor cu plasmă. Pentru a intra în posesia premiilor, așa zisul câștigător trebuie să urmeze câteva instrucțiuni, una dintre ele fiind cumpărarea a cel puțin două produse în valoare de 1,5 milioane de lei vechi specificate într-un tabel de pe pliant. Produsele s-au dovedit a fi de fapt niște “știfturi” vândute la prețuri exagerate. Iată câteva dintre acestea: un ceas deșteptător al cărui preț este de 490.000 de lei în condițiile în care un obiect similar poate fi achiziționat de pe piață cu până în 50.000 de lei, un banal inel denumit “inelul dragostei”, pandantivul „înger păzitor” sau „crucea nemaipomenită de safire”. Printre cei care au primit astfel de pliante în cutia poștală se numără și un inspector al Oficiului Pentru Protecția Consumatorului.
Vasile Latiș bănuiește că firma Direct Sales este urmașa firmei Pandora Cosmetics care a operat pe piața suceveană la începutul anului și care a reușit să păcălească mai ales persoane vârstnice. Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului(ANPC) a amendat în două rânduri Pandora Cosmetics pentru publicitate înșelătoare și a sesizat Poliția în legătură cu activitatea acesteia. “Mai trag un semnal de alarmă vizavi de ceea ce face această firmă pentru că va fi greu pentru oameni să-și recupereze banii. Aceasta presupune procese care durează destul de mult. Repet, produsele pe care le vinde firma sunt de foarte proastă calitate și la prețuri de zece ori mai mari decât cele din bazar, spre exemplu”, a mai spus Latiș.
Avertisment
OJPC avertizează asupra publicității înșelătoare, făcută de o firmă bucureșteană




