Oja pare să fie unul dintre puținele produse care rezistă eroic efectelor recesiunii și chiar există statistici care confirmă această ipoteză.
Potrivit revistei de specialitate Women’s Wear Daily, vânzările de ojă au crescut cu 59% în primele zece luni ale anului 2011, înregistrând profituri simțitor mai mari față de alte produse cosmetice. Statisticile arată că nu doar lacul de unghii incolor, ci și oja în nuanțe vii au fost produse la mare căutare, vânzările crescând în medie cu 50%, fapt ce dovedește că doamnele și domnișoarele au renunțat la vizitele la saloanele de cosmetică în favoarea manichiurii făcute la domiciliu.
Părerea specialistului
„Popularitatea ojei a crescut văzând cu ochii în special datorită recesiunii, situație care a convins femeile să regândească strategia de înfrumusețare”, a explicat Deborah Lippmann, manichiurista vedetelor de la Hollywood și creatoare a unei game de îngrijire pentru unghii, mâini și picioare. „Femeile au început din nou să își facă singure manichiura și le-a plăcut această idee. Nu e de mirare, dacă stăm să ne gândim că o astfel de sesiune de înfrumusețare poate avea efecte terapeutice – ca și mersul la cumpărături – și poate reprezenta timp de calitate petrecut împreună cu femeile dragi din familie sau cu prietenele. Până nu demult, femeile își făceau manichiura acasă de nevoie – nu aveau timp sau fonduri pentru a merge la un salon. Acum însă, această activitate devine din ce în ce mai mult o plăcere. Cu sau fără criză, se poate spune că manichiura este un accesoriu pe care oricine și-l poate permite”, a mai spus Lippmann. Experta în manichiură a precizat că această tendință va continua, pentru că manichiura este considerată nu doar o necesitate, ci și o modalitate de exprimare a creativității. În plus, este și o expresie a respectului de sine și a dorinței doamnelor și domnișoarelor de a arăta mereu impecabil – doar nu degeaba se spune că manichiura este cartea de vizită a unei femei.
Motive pentru popularitatea ojei
Varietatea poate ocupa un loc fruntaș pe această listă. Oja este disponibilă într-o gamă de culori atât de variată și generoasă încât este imposibil ca o femeie să nu-și găsească o ojă pe plac. În anii ‘80, cele mai populare nuanțe erau cele de roșu și de roz; în anii ‘90 tendința în modă a impus apariția ojei în culori mai închise, roșul aprins fiind altă alegere populară (dictată de Chanel). Acum însă, există ojă în toate nuanțele și cu toate texturile posibile – galben, verde, albastru, violet, portocaliu, mată sau sidefată, cu sau fără sclipici. În plus, altă bilă albă este dată de faptul că extinderea cererii a dus și la o scădere semnificativă a prețurilor, deci există ojă pentru toate buzunarele.
Inovația în domeniul îngrijirii și înfrumusețării unghiilor nu trebuie nici ea neglijată. Poate și mai important este faptul că inovația este dictată chiar de consumatori. Dacă nu știați, există tot felul de tipuri de ojă: magnetică (oja conține particule de metal și se pot realiza diverse modele prin aplicarea ei cu ajutorul unui magnet special), parfumată, termosensibilă. În plus, există tot felul de modele de manichiură, care se pot realiza prin lipirea unor figurine, prin aplicarea mai multor tipuri de ojă, umplerea unghiilor cu gel și multe altele. Inconvenientul în aceste cazuri din urmă este că, pentru a beneficia de o manichiură specială, va trebui neapărat să apelați la ajutorul profesioniștilor în domeniu.
Alt motiv pentru care oja este „blindată” în fața crizei economice este creativitatea în domeniul realizării manichiurii. Mai demult se cunoșteau doar două tipuri de manichiură: tradițional – care presupunea aplicarea aceleiași culori pe toată unghia și binecunoscutul stil franțuzesc, care între timp a devenit un clasic. Acum însă s-au inventat tot felul de modele – cu umbre, cu desene, cu semilună, cu buline, cu floricele, cu model în zig-zag, în pătrățele, cu litere și orice altă reprezentare grafică la care v-ați putea gândi – inclusiv personaje de desene animate.
Marcă de vedetă
Așa cum multe celebrități au ales să își asocieze numele cu linii vestimentare sau parfumuri, vedetele nu s-au dat înapoi nici de la colaborări cu producătorii de ojă. Deborah Lippman a explicat că a lucrat cu multe celebrități pentru a crea ojă care le poartă numele, în timp ce vedete precum Justin Bieber, Katy Perry, Lady Gaga, surorile Kardashian, Nicki Minaj și Serena Williams au lansat recent propriile colecții de ojă. Dacă în spatele unui produs se află și numele unei persoane cunoscute, consumatorii sunt mult mai tentați să îl cumpere, tendință care se aplică și în cazul ojei.
(Click News)