Pentru suceveanca Raluca Mocrei, eleganța este un stil ce nu se demodează niciodată și, chiar dacă tendințele vin și trec, există un tip de garderobă ce are drept coordonate rafinamentul și bunul-gust care vor fi tot timpul la modă. Stabilită de ani buni în Italia, suceveanca definită prin viziune, determinare și pasiune pentru modă reușește să împartă și altora din cunoștințele sale și să-i inspire pentru a-și crea un stil propriu.
Face acest lucru prin intermediul unui blog de stil personal www.lattefashiondelicious.com este o platformă online ce adună fotografii de modă, sfaturi de stil, idei în materie de modă, propuneri vestimentare îndrăznețe, ținute ce sparg monotonia, accesorii avangardiste, dar și reflecții personale. O simplă trecere în revistă a portalului este dovada vie că poți ieși în evidență prin bun-gust, fără opulență sau piese la prețuri exorbitante.
De la editor de știri la un post național din România, la apariții în reviste de modă
Raluca Mocrei este absolventă a Colegiului Național „Petru Rareș” Suceava, studiile superioare continuându-le la Școala Națională de Studii Politice și Administrative (SNSPA) București, Facultatea de Relații Publice.
În anul II de studii a obținut o bursă Leonardo în Belgia, unde a studiat E-democracy, iar un an mai târziu a plecat în Perugia, Italia, cu o bursă Erasmus.
Fascinată de farmecul Perugiei și animată de o dorință mai veche de a trăi pe alte meleaguri decât cele natale, Raluca s-a hotărât să facă un master în Publicitate și Comunicare în Marketing în micul orășel italian. Fiind pasionată de fotografie încă din timpul anilor de facultate, Italia s-a dovedit a fi „terenul de joacă” perfect pentru a-și exersa abilitățile în acest domeniu, iar în mai puțin de un an și jumătate și-a deschia prima expoziție de fotografie, prilej cu care a legat o serie de colaborări.
„La început mi-a plăcut să fac autoportrete, după care am început să surprind locuri superbe, dar mai puțin cunoscute – piețe, clădiri, interioare de excepție”, mărturisește Raluca.
Fascinată de estetica locurilor întâlnite și pasionată de artele vizuale, Raluca și-a dat curând seama că cel mai bine se exprimă prin fotografia de modă (fotografia fashion). În fotografiile sale încearcă să ilustreze armonia dintre frumusețea și rafinamentul feminin și natură, acordând o atenție deosebită locurilor în care realizează pozele.
După cinci ani de Perugia, a plecat la Roma, oraș care i-a dat curaj să experimenteze mai mult atât pe partea de fotografie, cât și pe partea de modă.
A publicat fotografiile sale în reviste precum: Vogue Italy (online), Vogue UK (online), Glamour Italy, Fox Magazine Romania, Vice Magazine Romania (online), Runway Passport, modernism.ro, alomoda.ro sau stileedintorni.it.
A lucrat ca fotograf pentru campania de promovare a unui restaurant de lux din Roma și tot ca fotograf a colaborat cu firma de haine G-Star Raw. De asemenea, a efectuat totodată diverse editoriale pentru designeri locali.
Până ca pasiunea pentru modă și fotografie să prindă contur, Raluca nu a ocolit însă nici domenii diferite de cel care face obiectul pasiunii ei. A trecut printr-o sarabandă de profesii – copywriter, editor de știri, fashion editor pentru o revistă online.
Totodată, a fost director creativ pentru o colecție a brandului Hello Kitty și pentru o serie de materiale promoționale ale companiei Algida.
Aleasă „brand ambasador” al unei linii de cosmetice organice
Cu mai puțin de un an în urmă, Raluca a deschis blogul www.lattefashiondelicious.com, proiect la care colaborează cu fotografi profesioniști și câțiva makeup artists.
Structurat în patru secțiuni (stil, video, portofoliu, modă), ”blogul nu este unul didactic, ci mai curând este un portal de inspirație vestimentară. Nu i-aș spune un blog de modă, ci un blog de stil. Când propun o anumită ținută cuiva, încerc să fac acest lucru fără a altera din personalitatea respectivului”, mărturisește Raluca.
Privind-o pe Raluca, îți poți da repede seama că de fapt propune o poveste bine închegată, nu un material sau un brand. Spune că hainele sunt creatoare și purtătoare de imagine, stilul fiecăruia depinzând de doza de curaj și creativitate care pulsează înăuntrul fiecăruia.
Piesele vestimentare pe care le propune pe blog sunt alese atent, în viitor Raluca intenționând să colaboreze cu studenți de la Academia di Moda e Costume din Roma.
Suceveanca este neobosită atunci când vine vorba despre proiectul pe care l-a construit și pe care vrea să-l dezvolte, să-l facă cât mai vizibil și să atragă cât mai mulți colaboratori.
De la lansarea portalului, rezultatele nu au întârziat să apară, Raluca fiind aleasă ca „brand ambasador” pentru o serie de produse cosmetice, organice, inovatoare, ale unei firme din Italia.
Planuri de viitor
Deși sunt populare în afara granițelor, conceptele de personal shopper sau personal stylist sunt abia la început de drum în România, dar cu siguranță nu va trece mult timp până ce vor deveni o tendință destul de comună și în țara noastră.
„Mi-ar plăcea să fac din aceste două îndeletniciri o meserie. Totodată, îmi doresc să fac în continuare fotografie de modă și fashion, în paralel”, conchide Raluca.









