O lume… disper(s)ată



Disperarea poate conduce la inspirație. Cel puțin asta este concluzia noastră după analizarea celei mai noi oferte lansate de Chrysler în Statele Unite.
Pentru a-și crește vânzările, fabricanții americani au apelat în ultima vreme la tot soiul de metode inedite pentru a-și atrage clienți, iar mai nou au abandonat această modă în favoarea uneia mult mai „de suflet”, prin care încearcă să atingă coarda sensibilă a americanilor religioși.
Fabricantul Chrysler a început vânătoarea de clienți pe la ușile bisericilor din America oferindu-le credincioșilor o serie de informații utile prin toate mijloacele posibile, legate de vehiculul utilitar sportiv, Aspen, un automobil care costă aproximativ 31.000 de dolari.
Persoane bine antrenate în domeniu abordează în fiecare duminică sute de cetățeni mai mult sau mai puțin interesați de inițiativa Chrysler și cărora li se oferă posibilitatea de a face o ședință de testare timp de o zi cu noul SUV Aspen.
Cei care acceptă să facă o tură de oraș cu modelul căruia i se face reclama cu pricina, primește în schimb o invitație la un concert de muzică religioasă susținut de celebra solistă gospel Patti Labelle.
Acțiunea publicitară se desfășoară în orașele Los Angeles, Chicago și Philadelphia unde vânzările mărcii americane sunt în declin. Chrysler speră să atragă mai multe mii de americani prin această inițiativă, menită să popularizeze și să dinamizeze vânzările modelului Aspen, un automobil care poate transporta 8 persoane.
Ne așteptăm ca manufacturierul Chrysler să abordeze și alte segmente ale populației cum ar fi paznicii de cazinouri și șoferii autobuzelor de penitenciare asta în cazul în care agenții de publicitate s-au săturat să aștepte în fiecare duminică pe la porțile bisericilor, să ducă muncă de lămurire cu posibilii clienți care mai degrabă sunt cu gândul la cele spirituale decât la cele materiale.