Cu un generic provocator, „Dejun și vernisaj la ”, a avut loc în seara Bunei Vestiri inaugurarea unui perimetru care-și propune să îmbine armonic, valorificând bunul gust (la propriu și la figurat), arta culinară cu arta plastică și nu numai, pentru că spațiul cu pricina, fostul restaurant „Areni” reamenajat și cu nume nou, „Venezia”, oferă de acum înainte un cadru de desfășurare pentru evenimente mondene și culturale, în care oamenii de artă ai zonei, artiști plastici, scriitori, muzicieni, actori, se vor prezenta fără mască în fața concitadinilor lor. Fără mască, pentru că numele localului ne duce cu gândul către Serenissima Republică în care se organizează de secole cel mai rafinat și mai incitant carnaval mascat european. De fapt, măștile specific venețiene, cu chipuri cretate sau accentuat pigmentate cu roșu aprins, cu albastru ultramarin sau cu aur strălucitor, pot fi văzute ca element de decor, contribuind la sublinierea unei ambianțe originale în perimetrul sucevean, care încearcă să se desprindă cu greu de tradiționalism și clișeizare. O notă bună pentru amfitrioana Corina Naherniac, cum demnă de apreciat este și deschiderea galeriei care a prezentat la inaugurare o expoziție cu un mesaj extrem de subtil, în care câteva din lucrările regretatului pictor Ion Carp-Fluerici făceau un elogiu valorii în fața mediocrității artistice agresive. Un dejun cu vernisaj la care-au participat, fără o regie de protocol, oficiali, universitari, oameni politici și de afaceri, artiști, care alcătuiesc împreună comunitatea care menține viu pulsul spiritualității locale. O seară în care lucrările lui Ion Carp-Fluerici, cel care, așa cum a spus sculptorul Mircea Dăneasă, „a fost un artist prin care ștafeta școlii românești de pictură s-a transmis de la Ciucurencu, prin Traian Brădean, la generațiile mai noi”, au întregit un spațiu tapetat seniorial, cu aur și purpură, alăturându-se vitrinelor și măștilor venețiene dar și unei apetisante și rafinate etalări culinare. Venezia, o lagună care a oferit un loc de refugiu pentru o civilizație care a glisat de la strălucire eruptivă la decadență, dar care a reprezentat și s-a impus în spațiu cultural european ca o siglă a „echilibrului între spirit și materie”, conferă prin numele pe care l-a împrumutat acestui local un alt palier de echilibru: cel care, așa cum am spus, valorifică bunul gust, atât la propriu cât și la figurat.




