O absolventă a claselor de gimnaziu de la Liceul Tehnologic „Nicolai Nanu” din Broșteni, notată cu 5,40 la proba de română a evaluării naționale, a primit, după soluționarea contestației, nota 9,80.
Rezultatele inițiale ale evaluării i-au adus elevei o notă mulțumitoare la proba de matematică – 9,65, dar nu și la limba română, unde a fost notată cu 5,40. Eleva a depus contestație, iar de la 5,40, lucrarea la limba română a ajuns să fie notată cu 9,80, recorectarea aducându-i elevei 4,4 puncte în plus față de calificativul inițial.
O diferență enormă ce o putea face pe elevă să ratezeadmiterea la un liceu de top, o diferență care poate ridica mari semne de întrebare asupra profesionalismului de care dau dovadă o parte dintre cei care corectează lucrările.
Tatăl fetei vrea ca cine a greșit să fie tras la răspundere, amenințând cu plângeri la Poliție și la Inspectoratul Școlar Suceava.
„Fata învață bine, este o elevă de nota 10. Până când s-au afișat rezultatele finale a plâns mult, a fost un șoc pentru ea. Cum e posibil așa ceva, dacă lucrarea a fost de 10? Noi am avut curaj și am depus contestație, dar ce se întâmpla dacă nu făceam?
Cine a greșit să răspundă. Fata a suferit prea mult, nu se poate așa ceva”, a declarat indignat tatăl fetei.
Nota a fost transcrisă greșit în catalogul electronic
Reprezentanții Inspectoratului Școlar Suceava au transmis că au cunoștință de această situație, explicând că nota a fost transcrisă greșit de pe lucrare în catalogul electronic.
„Eleva a avut pe teză nota de 9,40. Aceasta a fost greșit consemnată în aplicația electronică, unde a fost trecută nota 5,40. Ulterior, după rezolvarea contestației, când s-a dorit transcrierea notelor finale, s-a observat greșeala din aplicație. Lucrarea a fost evaluată la un centru din Vatra Dornei, iar comisiei, președintelui și informaticianului, i s-a solicitat notă explicativă”, a precizat insp. Mariana Drumea, purtător de cuvânt al IȘJ Suceava. Aceasta a mai menționat că părinții pot face o cerere pentru a vizualiza lucrarea la limba română a elevei.
Diferențe de 1, chiar 2 puncte, după soluționarea contestațiilor
Peste 600 deelevi din județ au considerat că au fost neîndreptățiți la evaluarea națională și, prin urmare, au cerut recorectarea tezelor de la acest examen.
Această decizie le-a adus unora, și nu puțini, câte 1 punct, chiar 2 în plus la nota contestată.
Andrei Lămășanu, de la Școala „Ion Irimescu” Fălticeni, a luat 8,55 la proba de limba română, însă după recorectare a primit nota 10. Tot de la aceeași școală, un alt elev a primi inițial nota 8 la română și 9,50 după rezolvarea contestației depuse.
La nota 10, însă după recorectare, a ajuns și eleva Teodora Săvuț, de la Școala „Miron Costin” Suceava, eleva primind inițial 8,95.
O elevă a Școlii Gimnaziale Crucea a obținut 6,05 la română, iar contestația i-a adus aproape 2 puncte, până la nota 8.
Diferență mare, de 1,4 puncte, și în cazul unui elev de la Școala Nr. 4 Suceava, care de la 7,60 a ajuns la nota 9, după recorectare.
O situație asemănătoare și în cazul unui elev de la Colegiul „Petru Rareș” Suceava care inițial a fost notat cu 8,5, iar după reevaluare a primit 9,80.
Iar lista diferențelor mari între nota inițială și nota după recorectare continuă cu alte zeci de exemple.
Examenul de evaluare națională
O elevă din județ a luat, după contestații, o notă mai mare cu 4,4 puncte
