Grupul german specializat în transportul de automobile ARS Altmann construiește în localitatea Leordeni, județul Argeș, un terminal auto cu acces la calea ferată, care va servi în principal ca punct de depozitare temporară pentru Dacia, Ford și importatorii auto.
Terminalul va avea o capacitate de până la 5.000 de mașini și va fi amplasat în vecinătatea tronsonului de cale ferată București – Pitești – Craiova. Compania germană va asigura și transportul pe calea ferată de la terminalul de Leordeni, în colaborare cu operatori feroviari din România
Centrul, construit de subsidiara din România a companiei germane, Conlog – Dezvoltare Imobiliară și Consiliere Logistică, este proiectat în special pentru deservirea celor doi producători auto locali – Automobile Dacia și Ford România.
„Încă nu a fost încheiată o colaborare cu cei doi constructori auto. Suntem în discuții avansate cu grupul Renault, iar în perioada următoare ar putea fi stabilite detaliile contractuale”, a declarat pentru MEDIAFAX directorul de proiect al subsidiarei, Sebastian Macriniuc.
El a precizat că reprezentanții companiei germane negociază și cu Ford România în vederea semnării unui contract.
Proiectul din Leordeni, situat la aproximativ 30 de kilometri de Pitești, se desfășoară pe o suprafață totală de 24,8 hectare, iar finalizarea primei etape a construcției este programată pentru luna mai a acestui an.
„Proiectul a început anul trecut și va fi dezvoltat etapizat. Prima fază constă în finalizarea lucrărilor de racord la calea ferată, platforme, parcări, drumuri de acces, rețele de utilități etc. În acest stadiu, terminalul se va desfășura pe o suprafață de 7 hectare. A doua etapă presupune construcții administrative și de servicii, și eventuale extinderi în funcție de necesități”, a menționat Macriniuc.
Printre clienții terminalului se vor număra și importatori și distribuitori auto.
Grupul german, înființat în 1975 la Munchen, desfășoară activități de logistică și transport feroviar și rutier de autovehicule în Germania, Rusia, Polonia, Cehia și Italia.
Compania, cu afaceri de peste 200 milioane euro, are 25 de terminale auto în Europa și deține 1.500 de vagoane pentru transport.