Solicitare

O companie de țigarete cere Hollywwod-ului să nu-i mai facă reclamă în filme



Cel mai mare producător de țigarete din Statele Unite a cerut studiourilor de la Hollywood să evite utilizarea produselor sale în filme, în cazul în care asemenea scene ar putea avea o influență negativă asupra copiilor, informează BBC News Online.
Philip Morris USA a plasat pe panourile publicitare reclame cu textul: „Vă rugăm, nu le dați țigărilor noastre un rol în filmul dumneavoastră”.
Tactica a fost pusă la cale după o întâlnire cu personalități din această industrie, a declarat un purtător de cuvânt.
Totuși, unii critici spun că gigantul produselor din tutun tot va beneficia de scenele în care se fumează, pentru că una din mărcile sale, Marlboro, are o reputație foarte bună în SUA.
Stanton Glantz, șeful Center for Tobacco Control Research and Education de la Universitatea din California, San Francisco, este de părere că această campanie publicitară este un truc al celor de la PR. „În loc să amenințe cu darea în judecată pe cei care utilizează mărcile lor în filme, oficialii Philip Morris au spus «Chiar nu am dori să expuneți produsele noastre pe marele ecran»”, a spus acesta.
Matt Myers, președinte al Campaign for Tobacco-Free Kids, este de părere că „Hollywood-ul a ignorat o problemă serioasă, aceea că fumatul în filme contribuie răspândirea fumatului în rândul tinerilor”.
Anul trecut, un studiu publicat în revista americană Pediatrics sugera că tinerii care vizionează filme în care există scene de acest tip prezintă mai multe probabilități de a deveni fumători.
Motion Picture Association of America, organizație care reprezintă drepturile studiourilor de la Hollywood, a refuzat să comenteze inițiativa companiei.



Recomandări