O campanie publicitară irită și provoacă râsete la Kiev



Sute de panouri publicitare cu o conotație erotică și care îndeamnă la creșterea natalității au împânzit străzile Ucrainei, făcându-i pe unii să râdă și scandalizându-i pe alții, inclusiv din rândul oficialilor, transmite AFP.
Termenul ucrainean „kokhaimosya”, care se traduce literal prin „să ne iubim”, are și înțelesul de „să facem dragoste”. El este folosit pe sute de panouri publicitare răspândite pe străzi de Outdoor Advertising Association of Ukraine (OAAU). „Țara nu are fotbaliști”, „Țara nu are cosmonauți”, „Țara nu are Oscaruri” sau pur și simplu „Ar trebui să fim 52 de milioane” (n.r. față de 48 de milioane în prezent) se poate citi pe panourile care se încheie toate cu îndemnul „Să ne iubim!”.
De la jumătatea lunii iulie, când au fost instalate pe străzi, afișele sunt subiect de discuție în presă, pe Internet și pe stradă. „Ce e cu acest «să ne iubim»?”, ar fi întrebat indignat chiar primarul capitalei, Olexandre Omeltchenko, într-o ședință oficială, în timp ce primul ministru Iulia Timoșenko făcea eforturi să nu râdă, a povestit un martor care a preferat să nu-și dezvăluie identitatea.
Ideea a inspirat tot felul de imitații. „Să recuperăm timpul pierdut și să ajungem din urmă China! Să ne iubim!”, ironizează un slogan pe Internet, în timp ce altul se vrea mai sobru: „Europa duce lipsă de mână de lucru ieftină. Să ne iubim!” – aluzie la numărul mare de ucraineni care muncesc în străinătate.