O campanie anti-fumat ce face referire la sex oral stârnește controverse în Franța



O campanie anti-fumat, ale cărei postere înfățișează tineri îngenunchind în fața unui bărbat – ca și cum ar fi forțați să facă sex oral – al cărui organ sexual este înlocuit cu o țigară, stârnește controverse în Franța, fiind criticată de mai multe grupuri sociale, informează The Independent.
Scopul controversatelor postere este să descurajeze tinerii să se apuce de fumat, iar motto-ul atașat imaginilor ce fac referire la sex oral este „Fumatul înseamnă să fii sclavul tutunului”.
Campania, realizată de un grup de presiune al nefumătorilor, a fost caracterizată drept „scandaloasă” și „potențial contra-productivă” de către grupurile de familiști și de către feministe.
Reprezentanții agenției de publicitate care s-a ocupat de realizarea campaniei, BDDP și fiii, susțin, însă, că numai un mesaj șocant poate scădea tendința de fumat la categoria de vârstă 13 – 15 ani.
„Vechile argumente – că tutunul nu este bun pentru sănătate – nu mai funcționează. Mesajul, aici, este că tutunul este o formă de supunere. În imaginația persoanelor, sexul oral este simbolul perfect pentru supunere”, a spus Marco de la Fuente, liderul proiectului.
Totuși, contestatarii inițiativei se opun afișării posterelor în spații publice, cluburi, baruri și ziare, motivând că este „inadmisibil” ca o imagine cu tentă sexuală să fie exploatată la o asemenea scară.
Studiile efectuate recent, în Franța, arată că adulții tind să fumeze mai puțin, însă adolescenții fumează din ce în ce mai mult. Numărul adolescenților de 13-15 ani care fumează a crescut cu aproximativ 66 la sută între 2004 și 2008, iar aproape unul din cinci francezi de 16-20 de ani fumează.
Anul trecut, a existat, totuși, o mică creștere a tendinței de fumat (2,6 la sută), față de 2008, în contextul în care efectul interzicerii fumatului în baruri, cafenele și restaurante a început să treacă.