Accident

O autocisternă a plonjat de pe șosea pe calea ferată, unde s-a răsturnat



Șoferul a fost încarcerat, dar a ieșit cu ajutorul unui pompier, și a scăpat fără leziuni grave
Șoferul a fost încarcerat, dar a ieșit cu ajutorul unui pompier, și a scăpat fără leziuni grave

O autocisternă care transporta clei a fost scăpată de sub control de șofer pe DN 17, care leagă Suceava de Ardeal, la Iacobeni, vehiculul greu sărind de pe șosea pe calea ferată, unde s-a răsturnat. Accidentul s-a petrecut ieri dimineață, în jurul orei 10.15, și a dus la paralizarea traficului feroviar spre Ardeal. Spre ghinionul călătorilor din trenul InterRegio 1833 Iași-Timișoara Nord, garnitura se afla în apropiere de Iacobeni, astfel că a prins întreaga perioadă de blocaj. Trenul 1833 a fost oprit în Gara Iacobeni la ora 10.38, unde a rămas până la 14.40, când linia a fost eliberată și s-a reluat circulația.
Revenind la accident, la volanul autocisternei se afla un bărbat din Făgăraș. Acesta circula dinspre Câmpulung Moldovenesc și nu a adaptat viteza în curba la stânga, scăpând colosul de sub control. Autocisterna a trecut peste parapet și s-a răsturnat violent pe calea ferată.
La fața locului au intervenit militarii Detașamentului de pompieri Vatra Dornei, cu două autospeciale și cu o ambulanță SMURD.
Până la sosirea pompierilor militari dorneni, șoferul, care era încarcerat, a fost extras din cabină de un pompier militar botoșănean, aflat în timpul liber, care a intervenit primul la fața locului.
Bărbatul din Făgăraș a fost transportat la Spitalul municipal Vatra Dornei, unde a fost diagnosticat cu leziuni ușoare, care nu îi pun viața în pericol.
După accident a început mobilizarea pentru găsirea unei soluții cât mai rapide de ridicare a autocisternei. Din fericire, rețeaua de înaltă tensiune nu a fost afectată, astfel că singura problemă de rezolvat, în vederea reluării traficului feroviar, a fost legată de eliberarea gabaritului de cale ferată. Totuși, pentru evitarea unui eventual pericol de explozie, a fost necesară și oprirea alimentării cu energie electrică a liniei de contact.
Primele intervenții, cu utilaje mai mici, nu au reușit să îndepărteze autocisterna. S-a găsit în cele din urmă un utilaj mare, care a tras vehiculul greu. Toată operațiunea s-a întins însă pe durata a ceva mai mult de patru ore.
CFR a anunțat că a intervenit cu personal specializat pentru verificarea componentelor infrastructurii feroviare, a liniei de cale ferată și repunerea sub tensiune a liniei de contact, astfel încât traficul pe distanța Iacobeni – Argestru să fie reluat în condiții de siguranță. Verdele de reluare a circulației s-a dat la ora 14.40.
Pe lângă trenul IR 1833, care a înregistrat întârzierea record, a fost afectat și un tren din sens invers, IR 1832 de la Cluj spre Galați, care a staționat în stația Argestru de la ora 13.50.
Nu este primul accident de acest gen din acea zonă, cu vehicule grele care sar de pe carosabil, din cauza vitezei neadaptate și a neatenției. Calea ferată se află, în zona Iacobeni, la o diferență de nivel de câțiva metri față de șosea.


Accidentul a paralizat traficul feroviar mai bine de patru ore
Accidentul a paralizat traficul feroviar mai bine de patru ore
Șoferul a fost încarcerat, dar a ieșit cu ajutorul unui pompier, și a scăpat fără leziuni grave
Șoferul a fost încarcerat, dar a ieșit cu ajutorul unui pompier, și a scăpat fără leziuni grave


Recomandări