Microbuzele de maxi-taxi private, care asigură transportul călătorilor în interiorul municipiului Suceava, vor fi din ce în ce mai puține sau chiar vor dispărea cu totul. Contractul pe care îl are municipalitatea suceveană cu firmele private de transport public local din cadrul ATPL expiră în luna iunie, iar intențiile conducerii Primăriei Suceava sunt departe de a-l prelungi pe alți cinci ani, în aceleași condiții.
“Ne-am fi dorit să nu mai apelăm la acest transport complementar, dar, din păcate, criza economică nu ne permite acest lucru. Contractul de transport public complementar este pentru un număr de 40 de microbuze ale operatorilor privați.
Când am venit primar erau 200 de microbuze și era un haos pe străzi. Le-am redus la 40 și acum voi propune Consiliului Local să le mai reducem cu 20”, a declarat, ieri, primarul Sucevei, Ion Lungu.
Planurile municipalității sucevene sunt de a dota parcul auto al TPL cu noi autobuze și microbuze, care să acopere necesarul de transport public local suplinit în prezent cu maxi-taxi private.
“Astăzi, TPL are 33 de autobuze, să zicem noi, deși unele dintre acestea au deja o vechime de cinci ani, și ne dorim să schimbăm și parcul de maxi-taxi al Primăriei Suceava, prin achiziționarea altor mijloace de transport de gabarit redus.
Sunt solicitări să extindem liniile în cartierele noi ale Sucevei și în Burdujeni Sat, unde nu este eficient transportul cu autobuze mari.
Criza economică ne-a dat planul peste cap, nu am reușit să facem acest lucru și mai avem de plătit încă rate la autobuzele achiziționate anii trecuți”, a recunoscut edilul sucevean, anunțând astfel faptul că achiziționarea de noi mijloace de transport în comun va fi amânată pe un alt an.
Maxi-taxi-urile private, o afacere pe cale de dispariție
Cu toate acestea, în trei ani, microbuzele de maxi-taxi private ar putea dispărea cu totul de pe străzile Sucevei, dacă societatea de transport public local (TPL) va fi dotată cu noi microbuze și autobuze.
“În măsura în care este posibil, vrem să facem și perioada de contractare cu ATPL mai mică, astfel încât, când va mai trece criza și primăria își va permite să mai cumpere mijloace de transport, să putem renunța total la transportul complementar”, a spus Lungu, evidențiind faptul că maxi-taximetriștii privați urmează să fie trași total pe dreapta, nu peste multă vreme.
Reprezentantul transportatorilor privați reuniți în ATPL, Dumitru Tiperciuc, a spus că nu știe de existența vreunui studiu din care să rezulte că transportul complementar, cu maxi-taxi, nu ar mai fi necesar, iar, pe de altă parte, a spus că, cu cât beneficiarii unor servicii au parte de mai multe oferte, au mai mult de câștigat decât atunci când există un singur furnizor de servicii.
Decizie
Numărul microbuzelor de maxi-taxi private din Suceava va fi redus la jumătate
