Criza pe care o traversează societatea suceveană este palpabilă în toate domeniile. În afara construcțiilor, care au suferit cel mai mare recul, un alt sector începe să se miște din ce în ce mai greu. Este vorba de piața de mașini, care a scăzut dramatic în prima jumătate a acestui an, față de perioada de referință din 2009.
Datele statistice existente la Serviciul Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor Suceava sunt elocvente în acest sens.
Dacă în prima parte a anului trecut s-au înregistrat 7.222 de operațiuni de înmatriculare a autovehiculelor, în primele șase luni ale lui 2010, la ghișeele instituției s-au prezentat doar 4.367 de persoane interesate de înmatricularea unui autovehicul.
În schimb, s-a înregistrat o ușoară creștere a numărului de transcrieri, de la 4.296 în prima parte a lui 2009, la 4.809, în prima jumătate a anului în curs, adică mașini aflate deja în circulație au intrat în posesia unui alt proprietar.
„Din punct de vedere al activității se constată o scădere, de la aproximativ 500 de operațiuni săptămânale anul trecut, la 350-400 în prezent. Dispariția leasingului este unul din principalele motive care au dus la diminuarea numărului de înmatriculări, dar și celelalte tipuri de mașini puse în circulație nu se regăsesc la cotele din 2009”, a explicat comisarul șef Florin Chiaptanaru, șeful Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor Suceava.
Programul „Rabla” a dus la o explozie de radieri
Singurele cifre care sunt cu adevărat în creștere apar în dreptul rubricii „Radieri”. Dacă în primele șase luni din 2009 s-au consemnat 1.631 de radieri, în perioada de comparație din acest an avem nu mai puțin de 4.579 de cazuri. „Vina” pentru această explozie aparține programului „Rabla”.
„Faptul că pentru o mașină nouă achiziționată s-a permis casarea a trei mașini vechi a făcut să înregistrăm aproape o triplare a numărului de radieri”, a completat comisarul șef Florin Chiaptanaru.