Călători

Numărul cererilor de pașapoarte ale sucevenilor a crescut cu peste 25% față de anul trecut



În trimestrul trei al anului, numărul solicitărilor s-a dublat în 2018, față de 2010
În trimestrul trei al anului, numărul solicitărilor s-a dublat în 2018, față de 2010

Numărul sucevenilor care au solicitat eliberarea unui pașaport în primele trei trimestre ale acestui an a crescut spectaculos față de perioada similară a anului trecut. Prefectul de Suceava, Mirela Adomnicăi, a declarat, ieri, că evaluarea activității Serviciului Public Comunitar pentru Eliberarea și Evidența Pașapoartelor Simple (SPCEEPS) Suceava arată că, în perioada 1 ianuarie – 30 septembrie 2018, numărul total al cererilor pentru eliberarea pașapoartelor simple – electronice și temporare soluționate este de 66.608, cu 13.471 mai multe decât în ianuarie-septembrie 2017, când au fost soluționate 53.137 de cereri. Creșterea este de 25,4%. Din numărul total, 57.609 cereri au fost primite la ghișeele serviciului, iar 8.999 de cereri au venit prin misiunile diplomatice și oficiile consulare. De remarcat că 4.083 de solicitanți sunt cu domiciliul în străinătate.
Prefectul Adomnicăi a remarcat și preferința solicitanților pentru pașapoartele simple electronice, pentru care au fost 37.205 cereri, față de pașapoartele simple temporare, pentru care au fost 20.404 cereri.
Potrivit prefectului, perioada de vârf a acestui an a fost trimestrul trei, când la ghișeele SPCEEPS au fost preluate 23.208 cereri de eliberare a pașapoartelor, din care 17.872 solicitări pentru pașapoarte simple electronice, iar 5.336 cereri de eliberare a pașapoartelor simple temporare.
În aceeași perioadă, la punctul de lucru mobil de la Rădăuți, în trimestrul trei s-au preluat în sistem informatic 1.613 cereri pentru eliberarea pașapoartelor simple în regim off-line, care înseamnă o creștere cu 62% față de trimestrul trei din 2017.
În perioada de vârf, trimestrul trei al anului, numărul solicitărilor s-a dublat în 2018, față de 2010
„Față de aceeași perioadă a anului anterior, în trimestrul trei din anul 2018 se constată o creștere simțitoare, de 65,2%, a numărului de cereri pentru eliberarea pașaportului simplu electronic. Aceasta se datorează, în primul rând, prelungirii perioadei de valabilitate a acestui tip de pașaport, de la 5 la 10 ani, dar și limitării impuse de lege privind eliberarea pașaportului simplu temporar. Pentru a face față numărului de solicitări, care a crescut exponențial în ultima perioadă, de la 11.000 de cereri, în trimestrul trei al anului 2010, la 23.000 de cereri în trimestrul trei din 2018, la acest serviciu a fost suplimentat numărul de stații de la două, în 2010, la cinci, în 2018, acestea fiind deservite de aproximativ același număr de angajați. Ponderea solicitărilor pentru pașaportul simplu electronic a crescut de la 40%, în trimestrul trei 2010, la 77%, în aceeași perioadă a anului 2018, ceea ce reprezintă o tendință spre normalitate, având în vedere că pașaportul simplu temporar se eliberează doar pentru urgențe și trebuie să reprezinte o situație de excepție”, a precizat prefectul Adomnicăi.
Reamintim că din data de 16 octombrie 2018 au fost introduse o serie de prevederi legislative care asigură simplificarea procedurilor și reducerea termenelor pentru obținerea pașaportului. Astfel, termenul de eliberare a pașapoartelor simple electronice în cazul cererilor depuse în țară se reduce de la 30 la 15 zile lucrătoare (de la data depunerii cererilor). De asemenea, în situația în care solicitantul depune în străinătate cererea pentru eliberarea pașaportului simplu electronic și dorește să-l ridice de la orice serviciu public comunitar pentru pașapoarte din țară, o poate face tot în termen de 15 zile lucrătoare.
În ceea ce privește cererile depuse în străinătate, termenul actual de 90 de zile se reduce în funcție de țara unde se află solicitantul: de la 60 la 45 de zile lucrătoare, în cazul cererilor depuse la misiunile diplomatice și oficiile consulare ale României în statele membre ale Uniunii Europene, respectiv de la 90 la 60 de zile lucrătoare, în cazul cererilor depuse în statele terțe în raport cu UE.



Recomandări

Cărțile de identitate electronice, disponibile de săptămâna viitoare în Suceava. Consiliul Local a alocat bani pentru dotare

Cărțile de identitate electronice, disponibile de săptămâna viitoare în Suceava. Consiliul Local a alocat bani pentru dotare
Cărțile de identitate electronice, disponibile de săptămâna viitoare în Suceava. Consiliul Local a alocat bani pentru dotare