Transportatorii de mărfuri și persoane care circulă pe raza județului Suceava au fost implicați, în 2013, în primele nouă luni ale anului, în accidente rutiere foarte grave, care s-au soldat cu un număr dublu de decedați față de 2012.
Conform analizei de bilanț a Serviciului de Poliție Rutieră Suceava, transportatorii au fost implicați, în nouă luni, în 25 de accidente rutiere grave. Paradoxal, numărul de accidente a fost cu unul mai mic decât în 2012, însă consecințele incomparabil mai grave. S-au înregistrat în acest an 18 morți, cu nouă mai mulți decât în 2012, și 17 răniți grav, cu 19 în minus față de aceeași perioadă din 2012.
Autovehiculele grele, de transport marfă, marea problemă de pe șoselele județului
Analiza poliției rutiere face referire la accidentele provocate de transportatorii de persoane, de taximetriști, separat, și de transportatorii de mărfuri.
Astfel, autovehiculele de transport pasageri au fost implicate în patru accidente cu trei morți și doi răniți grav, taximetriștii în patru accidente cu un mort și doi răniți grav, iar transportatorii de mărfuri în 16 accidente, soldate cu 14 morți și 11 răniți grav.
Statisticile arată, evident, că marea problemă a fost cu mașinile de transport marfă.
De altfel, în 2013, până acum, Suceava este județul din România în care transportatorii de mărfuri au provocat cele mai multe accidente grave.
Subcomisarul Petrică Jucan, șeful Serviciului de Poliție Rutieră Suceava, a arătat că în încercarea de a fi reduse tragediile de acest gen au fost organizate acțiuni de control susținute în rândul transportatorilor. În nouă luni de zile transportatorii de persoane au încasat 191 de amenzi, taximetriștii au primit 57 de amenzi, în timp ce transportatorilor de marfă le-au fost aplicate nu mai puțin de 510 sancțiuni contravenționale.
Cauzele accidentelor
„Accidentele în care au fost implicați transportatorii s-au produs în primul rând din cauza vitezei neadaptate la condițiile de drum. A doua cauză au fost abaterile comise de pietoni, iar a treia, depășirile neregulamentare”, a precizat subcomisarul Jucan.
Fără îndoială, cele mai grave dintre accidentele din acest an au fost provocate de autotrenurile care transportau lemn.
Cea mai cumplită tragedie s-a petrecut la finele lunii mai, pe DN 17, la Prisaca Dornei, când un tir cu cherestea, scăpat de sub control, s-a răsturnat într-o gospodărie. Au murit striviți sub lemne un localnic și fiica sa în vârstă de 21 de ani, care se aflau în curte, într-un leagăn, și cei doi tineri care se aflau în autotren.
De asemenea, în luna aprilie, tot pe DN 17, pe serpentinele dintre Ilișești și Păltinoasa, un tânăr de 24 de ani, care conducea o mașină pentru transportul înghețatei, a fost strivit de materialul lemnos căzut dintr-un autotren care venea din sens opus și care a fost scăpat de sub control de șofer, un bărbat din Dorna Arini.
Mai trebuie amintit că șoferii de autotrenuri au fost implicați în acest an în accidente soldate cu opt morți, iar toate evenimentele rutiere s-au produs din vina lor.
Îngrijorător
Număr dublu de morți în accidentele în care au fost implicați transportatorii de mărfuri sau persoane
