Nouă cetățeni ai Republicii Moldova care se aflau într-un microbuz, îndreptându-se spre Italia, s-au oprit nefericit din drum pe raza județului Suceava, după un accident rutier. S-a întâmplat în noaptea de miercuri spre joi, în jurul orei 23.00, pe DN 2, în apropiere de Vadu Moldovei.
La volanul unei autoutilitare Mercedes Sprinter, tip 8+1, Gheorghe Zamă, în vârstă de 47 de ani, din Republica Moldova, care are și cetățenie română, intrase în țară prin județul Iași și, conform declarațiilor sale, alesese drumul prin Suceava.
Accidentul s-a produs într-o curbă deosebit de periculoasă la stânga.
Din ancheta ofițerilor de la Poliția municipiului Fălticeni rezultă că șoferul a intrat cu viteză excesivă în curbă, cauză din care a pierdut controlul asupra direcției de mers. Microbuzul a părăsit carosabilul și a lovit frontal un stâlp din beton. În urma impactului, mașina a fost grav avariată în partea din față.
Șase din cei nouă pasageri ai mașinii erau răniți la sosirea ambulanțelor și a echipei de Descarcerare a Pompierilor. Printre aceștia și un copil în vârstă de zece ani, care era în mașină cu tatăl său. Minorul a fost diagnosticat cu leziuni ușoare, în timp ce ceilalți cinci aveau răni grave (fracturi).
Curbă capcană pentru șoferii grăbiți
Curba în care s-a produs acest accident poate deveni extrem de ușor capcană pentru șoferi. În același loc, la câțiva metri distanță, în luna octombrie a anului trecut s-a mai produs un accident grav. Atunci, un șofer de tir din Ucraina, care transporta 15 tone de hexan, și-a scăpat mașina de sub control, a ieșit în afara drumului și a izbit un alt stâlp din beton din apropiere. Pe acel stâlp se afla un transformator electric, iar în urma impactului cisterna a luat foc. Au fost trei explozii succesive, corpul carbonizat al șoferului fiind găsit ulterior în cabină.
„Sectorul de drum pe care s-a produs accidentul este în afara localității, în curbă deosebit de periculoasă la stânga, având în vedere direcția de deplasare a autovehiculului implicat în accident, sensurile de deplasare sunt separate de marcaj longitudinal continuu, curba este semnalizată corespunzător cu indicatoare «Limitare viteză 30 km/h», «Depășirea interzisă», precum și cu panouri succesive cu semnificația «curbă deosebit de periculoasă», iar pe suprafața carosabilului sunt aplicate marcaje rezonatoare”, a declarat inspectorul principal Gabriel Panțiru, purtătorul de cuvânt al Inspectoratului de Poliție Județean Suceava.
Microbuzul standard al piraților din transportul internațional de persoane
Despre producerea accidentului a fost informată și Autoritatea Rutieră Română (ARR), inspectorii de aici fiind cei abilitați să verifice și să constate nereguli în transporturile de persoane de acest gen. Însă, deoarece mașina este una de tip 8+1, aceasta nu intră în categoria celor supuse autorizării în vederea transportului de persoane, prin urmare inspectorii ARR nu au putut face mare lucru.
De altfel, folosirea acestor mașini a devenit o adevărată modă printre cei care efectuează curse internaționale pirat, tocmai pentru a fi evitate controalele ARR. Atunci când sunt trași pe dreapta, pasagerii declară că sunt rude ori cunoștințe cu șoferul, astfel că oamenii legii nu îi pot trage la răspundere pe cei care efectuează cursele.