Nouă funcționari publici, din primării și alte instituții publice din mai multe județe, s-au aflat în stare de incompatibilitate ca urmare a deținerii simultane de funcții sau calități, informează Agenția Națională de Integritate (ANI).
Potrivit unui comunicat de miercuri al ANI, cei găsiți incompatibili sunt: directorul executiv din cadrul Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Giurgiu, Nae Dumitru, un fost funcționar public în cadrul Agenției Județene pentru Ocuparea Forței de Muncă Argeș – Agenția Locală Câmpulung, Dan Voicu, un inspector asistent în cadrul Primăriei Comunei Greci (jud. Tulcea), Samoilă Liliana, un director de la Oficiului de Cadastru și Publicitate Imobiliară Dâmbovița, Badiu Cristina Minerva, un referent superior în cadrul Primăriei Comunei Ghindari (jud. Mureș), Adam Jozsef, un inspector din Inspectoratul Județean în Construcții Bistrița-Năsăud, Opriș Sanda, un consilier de la Direcția Sanitar Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Sălaj, Niculae Chețe, unreferent superior în cadrul Direcției Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor Teleorman, Vasilache Gheorghe, și un director în cadrul Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură – Centrul Județean Ialomița, Dragomir Petra.
Astfel, Nae Dumitru s-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 1 iulie 2010 – 31 ianuarie 2011, întrucât a exercitat, simultan, atât funcția publică de consilier în cadrul Serviciului Sănătate și Bunăstare Animală – DSVSA Giurgiu, cât și funcția de consilier local în cadrul Consiliului Local al Comunei Ulmi, jud. Giurgiu.
„Nae Dumitru nu a respectat dispozițiile art. 94, alin. 1 din Legea nr. 161/2003, potrivit cărora «calitatea de funcționar public este incompatibilă cu orice altă funcție publică decât cea în care a fost numit, precum și cu funcțiile de demnitate publică»”, precizează ANI.
Dan Voicu s-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 12 noiembrie 2009 – 8 septembrie 2010, întrucât a exercitat, simultan, atât funcția publică de referent în cadrul AJOFM Argeș – Câmpulung, cât și calitatea de membru în Consiliul de Administrație, respectiv funcția de administrator al SC Edilul CGA SA. Astfel, Dan Voicu nu a respectat dispozițiile art. 94, alin. (2), lit. c) din Legea nr. 161/2003, potrivit cărora „funcționarii publici nu pot deține alte funcții și nu pot desfășura alte activități, remunerate sau neremunerate în cadrul […] societăților comerciale […]”.
Samoilă Liliana s-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 1 septembrie 2011 – 15 noiembrie 2012, întrucât a exercitat, simultan, atât funcția publică de inspector în cadrul Compartimentului de Buget Contabilitate, Primăria Comunei Greci, jud. Tulcea, cât și cea de angajat cu contract individual de muncă, pe postul de contabil șef în cadrul Școlii Gimnaziale Greci. Potrivit ANI, Samoilă Liliana nu a respectat dispozițiile art. 94, alin. (2), lit. a) din Legea nr. 161/2003, potrivit cărora „funcționarii publici […] nu pot desfășura alte activități, remunerate sau neremunerate […] în cadrul autorităților sau instituțiilor publice”.
Badiu Cristina Minerva a fost în stare de incompatibilitate întrucât, în perioada exercitării mandatului de consilier local, SC Integral Consultin TGV S.R.L Târgoviște (societate deținută de soțul acesteia în perioada 8 noiembrie 2006 – 8 martie 2010), a încheiat, executat și finalizat opt contracte comerciale de prestări servicii cu Primăria Municipiului Târgoviște, în valoare totală de 304.958,10 lei.
De asemenea, în timpul mandatului de consilier local, au mai fost emise și plătite facturi în valoare totală de 507.145,86 lei (în baza unor contracte încheiate de aceeași societate comercială cu Primăria Municipiului Târgoviște, anterior mandatului de consilier local), ceea ce echivalează cu executarea și finalizarea propriu-zisă, de către ambele părți contractante, a contractelor respective.
„Valoarea totală a încasărilor obținute de către S.C. Integraal Consulting TGV S.R.L. Târgoviște, din încheierea, executarea și finalizarea relațiilor contractuale cu Primăria Municipiului Târgoviște, a fost de 812.103,96 lei. Badiu Cristina Minerva nu a respectat dispozițiile art. 90, alin (1) și (2) din Legea nr. 161/2003, potrivit cărora «Consilierii locali […] nu pot încheia contracte comerciale de prestări de servicii, de executare lucrări, de furnizare de produse sau contracte de asociere cu autoritățile administrației publice locale din care fac parte […] Prevederile […] se aplică și în cazul în care funcțiile sau calitățile respective sunt deținute de soțul […] alesului local»”, se arată în comunicatul remis agenției MEDIAFAX.
Adam Jozsef s-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 9 noiembrie 2009 – 28 februarie 2012, întrucât a încheiat două contracte de prestări servicii prin care s-a angajat să presteze activitatea de coordonare a activităților de transport public de persoane pentru beneficiarul Primăria Comunei Ghindari, jud. Mureș, în cadrul căreia deține funcția publică de referent, obținând în această perioadă venituri de 4.410 lei.
Astfel, el nu a respectat dispozițiile art. 94, alin. (2), lit. a) din Legea nr. 161/2003, potrivit cărora „funcționarii publici nu pot […] desfășura alte activități, remunerate sau neremunerate […] în cadrul autorităților sau instituțiilor publice”.
Opriș Sanda s-a aflat în stare de incompatibilitate, întrucât, în perioada exercitării funcției de inspector, a realizat, în calitate de comerciant persoană fizică în cadrul „Opriș Sanda persoană fizică autorizată”, venituri din servicii de proiectare. Potrivit ANI, ea nu a respectat dispozițiile art.17, alin. (2), pct. c) din Regulamentul intern al Inspectoratului de Stat în Construcții, potrivit cărora „Salariații au obligația de a nu exercita sau presta servicii sau activități de specialitate care să genereze situații de incompatibilitate, prin efectuarea de acte în baza atestărilor sau autorizărilor pe care le dețin, după cum urmează […] activitate de proiectare […]”.
Niculae Chețe a fost în stare de incompatibilitate în perioada 27 aprilie 2012 – 11 iunie 2012, întrucât, în exercitarea funcției publice de consilier în cadrul DSVSA Sălaj, a participat la campania electorală desfășurată cu ocazia alegerilor locale din anul 2012, campanie în cadrul căreia și-a depus candidatura pentru funcția de primar al Comunei Gîrbou, jud. Sălaj, fără însă a-și suspenda raportul de serviciu.
„Niculae Chețe a încălcat atât dispozițiile art. 97, alin. (2), lit. a) din Legea nr. 161/2003, potrivit cărora «Raportul de serviciu al funcționarului public se suspendă […] pe durata campaniei electorale, până în ziua ulterioară alegerilor, dacă nu este ales», precum și dispozițiile art. 95, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 188/1999, republicată, potrivit cărora «Raportul de serviciu se suspendă la inițiativa funcționarului public în următoarele situații […] pentru participare la campania electorală»”, se mai arată în comunicat.
Vasilache Gheorghe s-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 10 mai 2012 – 11 iunie 2012, întrucât, în exercitarea funcției publice de referent în DSVSA Teleorman, a participat la campania electorală desfășurată cu ocazia alegerilor locale din anul 2012, campanie în cadrul căreia și-a depus candidatura pentru funcția de viceprimar al Comunei Nanov, jud. Teleorman, fără însă a-și suspenda raportul de serviciu. „Vasilache Gheorghe a încălcat dispozițiile art. 97, alin. (2), lit. a) din Legea nr. 161/2003, potrivit cărora «Raportul de serviciu al funcționarului public se
suspendă […] pe durata campaniei electorale, până în ziua ulterioară alegerilor, dacă nu este ales»”, se arată în comunicat.
Dragomir Petra a fost în stare de incompatibilitate, întrucât, în timpul exercitării funcției de Director în cadrul APIA – Centrul Județean Ialomița, a întocmit, în calitate de expert tehnic extrajudiciar, un raport de expertiză tehnică extrajudiciară al cărui beneficiar a fost S.C. Alfatar Investment S.R.L, activitate aflată în legătură directă cu atribuțiile exercitate ca funcționar, potrivit fișei postului.
Astfel, arată ANI, Petra a încălcat dispozițiile art. 96, alin. (1) din Legea nr. 161/2003, potrivit cărora „Funcționarii publici pot exercita funcții sau activități în domeniul didactic, al cercetării științifice, al creației literare, artistice și în alte domenii de activitate din sectorul privat, care nu sunt în legătură directă sau indirectă cu atribuțiile exercitate ca funcționar public potrivit fișei postului”.
ANI precizează că persoanele evaluate au fost informate despre declanșarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum și drepturile de care beneficiază toate au depus la dosarul de evaluare un punct de vedere, în exercitarea dreptului la apărare.
Persoana față de care s-a constatat starea de incompatibilitate este decăzută din dreptul de a mai exercita o funcție sau o demnitate publică pe o perioadă de trei ani de la data eliberării, destituirii din funcția ori demnitatea publică respectivă sau a încetării de drept a mandatului. Dacă persoana a ocupat o funcție eligibilă, ea nu mai poate ocupa aceeași funcție pe o perioadă de trei ani de la încetarea mandatului, precizează ANI.