Membrii rețelei de contrabandă cu țigări cercetată de procurorii Direcției pentru Investigarea Infracțiunilor de Crimă Organizată și Terorism (DIICOT) Suceava au primit zilele acestea noi interdicții. Pe numele persoanelor arestate în cursul lunii iulie și eliberate din arest la sfârșitul lunii august, anchetatorii au luat măsura prelungirii interdicției de părăsire a localității de domiciliu pentru o perioadă de 30 de zile. Interdicția îi vizează pe bucureștenii Paul Iova, alias „Ion Petrișor”, organizatorul concursului „Miss Piranda”, pe fiul acestuia, Fănel Iova, dar și pe ceilalți suceveni puși sub acuzare în acest megadosar. Este vorba de Constantin Nistor, zis „Copilu”, din Vicovu de Sus, George Tărâță, zis „Cușu”, din Vicovu de Jos, Vasile Titi Ieremciuc, din Bălcăuți, Adrian Arcadie Isopescu și Ioan Sorin Parasca, ambii din Vicovu de Sus, Ghiocel Liviu Zabavschi, din Suceava, Adrian Militaru și Paul Roman, ambii din București, Ionel Vicovanu, din Dolhasca și Mihai Vicovanu, din Fălticeni.
DIICOT Suceava a demarat o amplă anchetă în privința persoanelor menționate, dar și a altor indivizi din diferite județele ale țării, sub acuzația că în decursul mai multor luni ale acestui an au vândut pe piața neagră din România țigări de contrabandă aduse ilegal din Ucraina. Potrivit anchetatorilor, este vorba de 500.000 de pachete de țigări, prejudiciul adus bugetului de stat fiind estimat la peste 1,1 milioane de euro.
De altfel, înainte de arestările operate la finalul lunii iulie, procurorii și polițiștii au făcut peste 50 de percheziții la casele suspecților, ocazie cu care au fost ridicate 11 autoturisme, peste 240.000 de lei, 2.000 de euro, trei pistoale cu gaze, 123 de telefoane mobile, 109 cartele sim, precum și o cameră video cu termoviziune.
Datele de anchetă arată că gruparea era condusă de „Ion Petrișor”, care își trimitea oamenii la Suceava, de unde erau încărcate mașinile cu țigări de contrabandă, iar marfa era revândută apoi în piețele și oboarele din București. Totul era extrem de bine organizat, iar mașinile cu țigări erau însoțite de unul sau doi antemergători, pentru ca marfa să ajungă în siguranță la destinație.