Noi beneficii pentru consumatori la achizițiile on-line, adoptate de Parlamentul European



Dreptul consumatorilor de a se răzgândi în două săptămâni după ce au primit bunul comandat, precum și noile cerințe de informare care să oblige comercianții on-line să ofere consumatorilor date exacte privind prețul total, mărfurile comandate, sunt norme adoptate joi de Parlamentul European.
„Am vrut să reglementăm în principal contractele în afara spațiilor comerciale și la distanță, cum ar fi tranzacțiile on-line, deoarece acesta este modul în care au loc cele mai multe vânzări transfrontaliere. Noua directivă este astfel un bun exemplu în cazul în care Europa aduce mai multe beneficii atât consumatorilor, cât și a comercianților. Am ajuns la un acord bine echilibrat, care întrunește atât cerințele consumatorilor, cât și interesele de afaceri”, a spus raportorul și negociatorul-șef Andreas Schwab (PPE, DE), citat înr-un comunicat de joi al Parlamentului European (PE).
Noile norme vor consolida protecția pentru cumpărătorii on-line și vor specifica de asemenea regulile privind livrarea și descărcările digitale, reducând birocrația pentru întreprinderile mici și mijlocii.
Deoarece normele actuale ale UE privind drepturile consumatorilor preced revoluția digitală, consumatorii de azi sunt slab protejați atunci când fac cumpărături on-line, spune sursa citată. Preocupările legate de întârzierea sau lipsa livrării bunurilor, precum și fragmentarea normelor privind protecția consumatorilor între statele membre sunt motivele pentru care consumatorii ezită să facă achiziții transfrontaliere on-line. În același timp, întreprinderile indică diferențele legislative între statele membre ca principalul motiv pentru care nu se fac vânzări transfrontaliere, potrivit sursei citate.
După adoptarea finală de joi de către Parlamentul European, aprobarea formală a Consiliului de Miniștri este așteptată în luna iulie. Statele membre vor avea o perioadă de maximum doi ani pentru a pune în aplicare noile norme.