Nissan, Ferrari, Aston Martin, și Chevrolet sunt marii câștigători ai ediției din acest an ai concursului ”Mașina Lumii – WCOTY”. Premiile sunt acordate de un juriu internațional, format din peste 60 de jurnaliști și specialiști în designul și tehnologiilor auto, și se doresc a fi un etalon în domeniu. Principalul trofeu pus în joc a revenit mașinii japoneze Nissan Leaf, care a câștigat și premiul ”Mașina Anului 2011 în Europa”.
Concursul mai include alte trei secțiuni care desemnează cele mai bune creații în materie de sportivitate, design, și ecologie.
World Car Of The Year – Nissan Leaf
În competiția finală pentru ”Mașina Lumii” au intrat trei modele, din care două din segmentul premium noile Audi A8 și BMW Seria 5, și vehiculul electric Nissan Leaf. Acesta din urmă a cucerit cel mai râvnit premiu din concurs, fapt care de altfel semnalează o premieră în cele 7 ediții ale evenimentului organizat în prima zi a Salonului Auto de la New York, Leaf fiind primul automobil electric ce primește această prestigioasă distincție.
”Este o mare bucurie că primul automobil electric din lume comercializat la nivel mondial, Nissan Leaf, a câștigat acest prestigios premiu ”World Car of the Year”, a declarat Carlos Ghosn președintele și directorul executiv Nissan. „Această distincție recunoaște faptul că Nissan Leaf, un pionier în mobilitate cu emisii zero, are rezultate superbe în ceea ce privește condusul, manevrabilitatea, nivelul de zgomot, în raport cu mașinile pe combustibili. Totodată validează viziunea clară și valorile de mobilitate durabilă marca Nissan pe care dorim să le oferim clienților din întreaga lume”.
World Performance Car – Ferrari 458 Italia
Secțiunea mașinilor sportive a fost de departe cea mai echilibrată, candidații din acest an fiind Ferrari 458 Italia, Mercedes SLS AMG și Porsche 911 Turbo. Calitățile noului supercar Ferrari au impresionat sub toate aspectele, ținută de drum, manevrabilitate, performanță, motiv pentru care aproape fiecare membru al juriului i-a acordat punctajul maxim. 458 Italia este ”Mașina Sportivă” a Anului 2011, trofeu cucerit ediția anterioară de Audi R8 V10.
”Scopul nostru în dezvoltarea lui 458 Italia a fost acela de a potrivi tehnologia și performanța extremă existentă în activitățile noastre din motorsport cu cerințele clienților noștri, care doresc să se bucure de mașinile lor, dar și să trăiască o experiență unică, pe care numai un Ferrari o poate oferi”, a spus Marco Mattiacci, președintele și directorul executiv al Ferrari America de Nord. Premiul de astăzi ne face foarte mândri și încrezători că am atins obiectivele noastre”, a concluzionat Mattiacci.
World Car Design – Aston Martin Rapide
Rafinamentul britanic a avut câștig în fața școlii de design italian. Aston Martin Rapide este, în viziunea juriului WCOTY, cel mai frumos automobil din lume în anul 2011. Premiul pentru design acordat primului vehicul de patru locuri din istoria Aston Martin are la bază faptul că limuzina Rapide emană splendoare în fiecare detaliu, stabilind astfel noi repere ale eleganței. Ceilalți doi concurenți în această categorie au fost Alfa Romeo Giulietta și Ferrari 458 Italia.
„Există un sentiment real al proporției la această mașină, asemănător unui costum comandă specială. Puritatea mașinii o face să arate perfect chiar din orice unghi”, susține Marek Reichmann, directorul de design Aston Martin.
World Green Car – Chevrolet Volt
Singurul vehicul american aflat în concurs a reușit să își adjudece un premiu de cel mai ecologic vehicul al anului 2011. Nimeni altul decât Chevrolet Volt, modelul pentru care americanii stau la rând, este cel care a câștigat în fața principalilor concurenți, electricul Nissan Leaf și economicului model turbodiesel BMW 320d EfficientDynamics Edition. Autonomia ridicată, consumul foarte redus, tehnologia din dotare, și nu în ultimul rând rata emisiilor de noxe au înclinat balanța în favoarea lui Volt.
”Alegerea modelului Volt ca ”Vehiculul Ecologic al Anului” este o dovadă în plus asupra tehnologiilor eficiente care sunt acum oferite de Chevrolet în întreaga lume”, a declarat Rick Schiedt, vicepreședinte de marketing al Chevrolet. „Acest premiu, și alții care l-au precedat, validează eforturile depuse de echipa de dezvoltare pentru a construi un automobil cu adevărat remarcabil cu potențialul de a transforma mobilitatea”.