Nissan Juke este disponibil în România de la 15.490 de euro



Nissan Juke
Nissan Juke

Nissan inaugurează din acest an segment complet nou pe linie de vehicule crossover. Ultra-compact, îndrăzneț, agil și extravagant sunt cuvintele care caracterizează cel mai bine noul Juke, un SUV de buzunar, perfect adaptat stilului urban. Micul model japonez este disponibil în țara noastră începând din această săptămână, la prețuri cuprinse între 15.490 și 24.840 euro cu TVA.
Juke este fratele mai mic al lui Qashqai și este gata sa spargă tiparele și să alunge monotonia designului din clasa mică, combinând stilul extravagant cu energia și cu buna dispoziție. Nu mai există nimic asemănător cu Juke pe șoselele de azi.
Nissan este pe cale să schimbe din nou peisajul urban. Juke este diferit de oricare alta mașină, aducând un nou concept în segmentul B. Arată neconvențional, într-un stil care exprimă energie, putere și transmite bună dispoziție. Juke este un nou model care întărește reputația de pionier în design a mărcii Nissan și se alătură familiei crossover din care mai fac parte Qashqai și Murano.
Juke a fost creat la Londra de specialiștii centrului Nissan Design Europe și desăvârșit în Japonia la Nissan Design Center. Îndrăzneala designului este pe măsura importanței pe care o are segmentul B pe piața europeană, de la Europa fiind așteptate cele mai bune rezultate.
Designerii s-au inspirat din mai multe surse. Au căutat vehiculele sinonime cu viață sportivă, cu activitatea intensă, iar pe listă s-au regăsit inclusiv motocicletele și mașinile de raliu. Rezultatul combină toate aceste teme, caracterizate de ADN-ul Nisan. Juke are o formă solidă, care reflectă elementele SUV ale designului crossover. Dar în același timp, atrage prin liniile rotunjite complexe și prin profilul coupe, accentuat de mânerele ușilor din spate, mascate la nivelul ferestrelor, care creează impresia că modelul are 2 uși. Grupurile optice spate sunt în formă de boomerang, ca la Nissan 370Z, însă au personalitate. Juke nu copiază, iar acest lucru este valabil și pentru detaliile de design marcate de ADN-ul Nissan.
Jumătate SUV, jumătate mașină sport. Partea de jos a caroseriei Juke este latura SUV, cu garda la sol înaltă, roțile mari, pasajele roților accentuate și finisate cu profile robuste, la fel ca pragurile. Inspiră protecție, soliditate. Partea de sus a caroseriei se remarcă însă prin stilul pur sportiv.
Și interiorul reflectă agilitatea crossover-ului Juke. Consola centrală inspirată de designul motocicletelor și finisajele portierelor sunt total inedite, creând o atmosferă antrenantă. Maneta schimbătorului este foarte aproape de volan, dar poziția de condus este înaltă, pentru totală vizibilitate, ca în SUV. La pornirea motorului, acele turometrului și ale vitezometrului parcurg un tur de ceas, ca la mașinile și motocicletele sport. Senzația de nou și spectaculos a interiorului este amplificată de atenția la detalii, culorile și calitatea materialelor.
Geometria suspensiilor urmărește confortul și rafinamentul, iar în combinație cu garda la sol înaltă nu produce același disconfort ca la mașinile convenționale de segment B la trecerea pe denivelări și peste sistemele de încetinire a traficului. In același timp, centrul de greutate a fost plasat cât mai jos posibil pentru a se reduce ruliul în viraje. Juke folosește și o nouă structură în formă de inel, prin care suspensia spate este conectată la caroserie, structură ce crește rigiditatea torsională.
Sistemul de tracțiune integrală All Mode 4×4-i disponibil la Juke, în combinație cu suspensiile spate Multilink și cu noul sistem Torque Vectoring System este o premieră pentru segmentul B.
Torque Vectoring System amplifică agilitatea și manevrabilitatea, în ciuda gărzii la sol înalte și a confortului fără compromisuri. Daca sistemul de tracțiune integrală este capabil să gestioneze permanent distribuția cuplului între puntea față și puntea spate, sistemul TVS redistribuie cuplul și între cele două roți posterioare, între 0 și 100%. Acest ansamblu optimizează controlul asupra cuplului transmis la roți, adaptat la stilul de condus al șoferului și la condițiile de drum. Rezultatul este o ținută de drum în viraje neobișnuită pentru un crossover, cu o agilitate remarcabilă și în control deplin.
În viraj, sistemul crește cuplul transmis roții din exterior. Diferența de cuplu acordată celor două roți, stânga și dreapta, permite mașinii să urmeze cu precizie traiectoria stabilită, virajul fiind parcurs mai rapid, fără devieri.
Sistemul TVS „înțelege” intenția de virare a șoferului, măsurând unghiul direcției, forța asupra pedalei și viteza la roată. Monitorizând rotația față de axul central vertical al mașinii, sistemul optimizează cuplul pentru parcurgerea virajului așa cum intenționează șoferul.
Gama Juke oferă trei variante de motorizare, două pe benzină și una diesel.
Vârful de gama este noul motor turbo pe benzină cu cilindree de 1,6 litri, care dezvoltă 190 CP. Gama cuprinde și motorul aspirat pe benzină cu cilindree de 1,6 litri care dezvoltă 117 CP. Acesta beneficiază de asemenea de noul sistem de injecție și de numeroase modificări menite a crește performanțele dinamice și a scădea consumul de carburant.
Motorul diesel de 1,5 litri dezvolta 110 CP, cuplul maxim de 240 Nm fiind disponibil încă de la 1.750 rpm. Disponibil cu tracțiune față și cu transmisia manuală în șase trepte, oferă un consum de 5,1 litri/ 100 km în regim combinat și emite doar 134g/km CO2.
Noul Nissan Juke este disponibil cu trei niveluri de echipare: Visia, Acenta și Tekna.


Nissan Juke
Nissan Juke
Nissan Juke
Nissan Juke
Nissan Juke
Nissan Juke
Nissan Juke
Nissan Juke
Nissan Juke
Nissan Juke
Nissan Juke
Nissan Juke