Nissan avea nevoie de al cincilea SUV pentru a revoluționa segmentul 4×4, dar și pentru a demonstra că mărimea nu contează. Simplu ca aspect și denumire, Juke este un crossover de buzunar, nonconformist, destinat tinerilor cu o viață urbană intensă. Cu dimensiuni mai mici decât ale Daciei Duster, dar cu prețuri atractive, juniorul Juke este destinat să cucerească aglomerările urbane.
Comenzile clienților europeni sunt preluate încă din 11 iulie, livrările urmând să fie onorate abia în luna octombrie. Nissan Juke este disponibil în Germania de la 16.990 de euro, prețcare concurează un pseudo-crossover, noul Volkswagen CrossPolo. Versiunea de vârf costă 19.890 de euro.
Fabricat în Marea Britanie și Japonia, debutantul Juke va fi echipat cu două motoare pe benzină, 1.6 litri aspirat normal de 117 CP, respectiv turbo de 190 CP, și un agregat diesel cu injecție directă 1.5 dCi ce produce 110 CP și un cuplu maxim de 240 Nm. Benzinarul oferă un consum de 6,9 litri/100 km, în timp ce versiunea diesel se mulțumește cu doar 5,1 litri/100 km, consum care permite micului Juke să își atribuie titlul de cel mai economic SUV japonez al momentului.
În ceea ce privește partea de transmisie, Nissan oferă trei alternative: o cutie manuală cu 6 trepte, una automată cu 5 rapoarte sau versiunea revizuită a transmisiei cu variație continuă XTronic ce permite schimbarea celor 6 trepte în modul automat sau manual.
Noul Juke, cântărește doar 1.162 kg și își are originea în conceptul Qazana de la care preia în totalitate elementele de stil, linia generală de design de la exterior și interior.
În ciuda aspectului său non-conformist, noul model vizează un public exclusiv masculin cu vârsta cuprinsă între 30 și 40 ani. Juke este cel mai mic SUV de la Nissan, dar este la fel de competent ca și Qashqai grație sistemului inteligent de tracțiune integrală Allmode, ce a suferit câteva modificări tehnice la nivelul distribuției de cuplu pentru a minimiza subvirarea și a spori agilitatea.
Pe lângă versiunea 4×4 japonezii vor pune la dispoziție și modelul 2WD, cu tracțiune față.