Nissan prezintă un nou concept îndrăzneț pentru viitorul diviziei de performanță Nismo. Nissan Juke Nismo este fără îndoială una din atracțiile Salonului Auto de la Tokio, oferind primele indicii privind o versiune sport premium a crossover-ului de mare succes.
Având un design aparte, Nissan Juke a redefinit segmentul auto B, renumit pentru gradul ridicat de concurență, însă Juke Nismo Concept este chiar mai spectaculos. Are o gardă la sol mai joasă, este mai lat și are un aspect mai solid. Chiar și imobilă, această mașină este în mod evident una de performanță.
Conceput pentru un public ce iubește mașinile și caută un model care să reflecte o personalitate puternică, Juke Nismo Concept amplifică această combinație unică a mașinii standard, între agilitatea de autovehicul compact, reacțiile similare unui coupé și puterea unui SUV.
„Succesul la nivel internațional al vânzărilor modelului Nissan Juke a dovedit dincolo de orice îndoială că într-adevăr clienții caută ceva diferit”, a declarat Andy Palmer, Vicepreședinte executiv Nissan. „Juke Nismo Concept reprezintă următorul nivel. Este energic, distinctiv și foarte atrăgător.”
Finisat cu culorile obișnuite Nismo, alb perlat cu accente de roșu, Juke Nismo Concept prezintă un kit de caroserie creat de specialiștii în aerodinamică ai Nismo, ale căror abilități s-au dezvoltat în cadrul perfecționării caroseriilor mașinilor de curse.
Printre componentele noi se numără bare de protecție față și spate mai joase și modificate, aripi mai late și praguri laterale.
Modelul grilei a fost restilizat, în timp ce spoilerul hayonului a fost modificat prin adăugarea de elemente laterale care controlează fluxul de aer mai eficient. Chiar și forma retrovizoarelor a fost schimbată pentru a optimiza randamentul aerodinamic al mașinii și a reduce înălțarea față și spate fără a mări rezistența la deplasare.
Această reducere a înălțării implică o creștere a suprafeței de contact a pneurilor cu carosabilul pentru o mai bună aderență, care este obținută, de asemenea, prin introducerea noilor jante de aliaj stilate de 19 inch.
În mod evident, noutățile aduse de echipa Nismo se extind și la șasiu, care a fost coborât și care a devenit mai compact prin utilizarea de piese brevetate care vor fi disponibile în catalogul extins al pieselor Nismo, în timp ce motorul turbo cu injecție directă, pe benzină, de 1,6 litri, a fost „tunat” pentru a genera mai multă putere și un randament crescut.
Habitaclul conceptului a fost, de asemenea, modificat de Nismo, astfel că acele componente care interacționează cu simțurile vederii, auzului, aspectului și atingerii ale șoferului, precum volanul, pedalele, indicatoarele, mânerul schimbătorului de viteze și finisajele ușilor, au fost restilizate pentru o mai mare implicare a șoferului în timpul conducerii autovehiculului.