Nissan 370Z roadster, cu alură de sportiv



Nissan 370Z roadster, cu alură de sportiv
Nissan 370Z roadster, cu alură de sportiv

Nissan este singura marcă japoneză prezentă în toate segmentele auto. Cu 370Z Roaster, niponii acoperă clasa cabrioletelor sportive. Bijuteria japoneză cu plafon retractabil costă 46.190 euro pentru versiunea cu transmisie manuala și 48.690 euro pentru versiunea cu transmisie automată.
370Z Roadster este disponibil într-o unică variantă de echipare, Pack, cu un singur pachet opțional. Sunt disponibile șapte culori pentru caroserie, trei pentru tapițerie și o singură linie de echipare denumită Pack, denumit Premium – ce include jante din aliaj de 19 inch și sistem de navigație Nissan Connect.
Cu un ampatament mai mic, un habitaclu inspirat de la GT-R, și tehnologii noi, Nissan 370Z Roadster atrage nu numai prin aspect, dar și prin ținuta de drum pe care o promite. Acoperișul acționat complet automat, fără fixări suplimentare manuale, este mai silențios grație unei noi pompe hidraulice, izolează termic și fonic mai bine decât vechiul model. Pavilionul confecționat din material textil poate avea două culori, negru sau bordeaux, și poate fi acționat de la un buton aflat pe consola centrală. În numai 20 de secunde acesta se poate deschide sau închide.
Propulsia completează tablou existent cu un agregat V6 pe benzină, aspirat natural, de 3,7 litri, care furnizează 328 de cai putere. Motorul îndeplinește normele Euro 5 și are un timp de răspuns cu 32% mai rapid decât unele versiuni concurente echipate cu sisteme cu valve variabile. Consumul mediu în regim urban este de 13 litri/100 de km în regim urban și de 9,4 litri în regim extraurban. Unitatea este cuplată la o nouă cutie manuală cu 6 trepte sau una automată cu 7 trepte. Pentru ultima variantă de transmisie, șoferul poate selecta vitezele pe de volan cu ajutorul unor padele.
Atât cu transmisia manuală în șase trepte, cât și cu cea automată cu șapte rapoarte, viteza maximă este de 250 km/h. Demarajul 0-100 km/h se realizează în 5,5 secunde cu transmisie manuală și în 5,8 secunde cu transmisia automată.
Propulsorul amplasat central-față este una din particularitățile mașinii ce se evidențiază printr-un raport optim al distribuției greutății față/spate.
La fel ca și versiunea coupe, noua decapotabilă de la Nissan beneficiază de un diferențial cu alunecare limitată și jante ce încalță pneuri Bridgestone Potenza 225/50 (față) și 245/45 (spate). În încercarea de a minimiza consumul și a crește performanțele cabrioletului, inginerii Nissan au căutat să reducă pe cât posibil masa mașinii. Astfel, capota motorului, ușile și capota portbagajului sunt realizate din aluminiu, iar o parte din componentele transmisiei din fibră de carbon.
Totuși, greutatea modelului 370Z Roadster o depășește pe cea a versiunii coupe, datorită numeroaselor ranforsări aplicate caroseriei și montanților, dar și a elementului de susținere a pavilionului escamotabil.
Cu o masă mai redusă, un centru de greutate mai coborât, ampatamentul mai scurt și ecartamentul mai lat, noul 370Z Roadster este și mai agil decât predecesorul său. Suspensiile au fost de asemenea revizuite, fiind mai ușoare și oferind o ținută laterală superioară.
Noul Nissan 370Z Roadster este mai ușor cu 97 kg decât 350Z Roadster și cu doar 28 kg mai greu decât 370Z Coupe. Rigiditatea torsională anterioară a crescut cu 40%, iar cea posterioară cu 45%.