Nissan este mai decis ca oricând să-și domine rivalii. Cu o experiență bogată și o tradiție pe măsură în segmentul coupe, brandul japonez aduce în atenție un nou model mai sofisticat și puternic. Denumit 370Z, coupe-ul se definește ca un concurent de temut pentru nume sonore ca Porsche Cayman S, BMW Z4 sDrive 35is, dar și Audi TT-RS.
Cea mai recentă generație păstrează câteva din caracteristicile precedentei serii: caroserie coupe, propulsor puternic, două locuri la interior și tracțiune spate. Aspectul mașinii inspiră un design evoluat, modern, care întregește imaginea unui model pur sportiv.
Nissan echipează coupe-ul cu un nou motor V6 de 3,7 litri ce produce 332 de cai putere și un cuplu maxim de 366 Nm, în fapt aceeași unitate disponibilă și pe Infiniti G37 coupe.
Propulsorul dezvoltă cu aproape 20 de cai putere mai mult decât motorul vechiului 350Z, dar are și o cilindree mai mai mare. Unitatea pe benzină livrează mai multă putere pe o plajă de turații mai largă, de până la 7.000 rpm. Aproximativ 35% din componentele motorului sunt noi, comparativ cu precedentul agregat, care avea 313 cai putere.
În ceea ce privește transmisia, clienții vor putea alege între o cutie manuală sau automată, ambele cu 6 trepte. Transmisia manuală dispune de funcția “SynchroRev Control”, care îmbunătățește performanțele în materie de condus prin faptul că schimbarea treptelor se efectuează lin și fără pierderi de cuplu, viteza de rotație fiind ajustată automat la treapta de viteză potrivită, pe durata selectării unui raport superior sau inferior al cutiei.
Designul secțiunii față este complet schimbat, blocurile optice inspirate de la sedanul Maxima și spoilerul cu cei doi „colți” poziționați în fața grilei motor fiind elementele care pun în lumină personalitatea noului 370Z.
Profilul atletic al mașinii este subliniat și de umerii spate plonjați puternic spre cele două evacuări cromate. Un eleron cu rol aerodinamic este montat pe hayon, iar stopurile imită forma de bumerang, la fel ca și farurile.
Jantele din aliaj ce preiau motivul estetic de la GT-R și pasajele pronunțate ale roților întregesc imaginea unui model creat să impresioneze vizual, dar și ca performanțe. Deși, în cele mai multe cazuri, un nou model însemnă dimensiuni mai mari ale exteriorului, în cazul de față vorbim despre o reducere a numărului de centimetri pentru a se obține un comportament și o manevrabilitate superioară.