Actrița australiană Nicole Kidman ar putea promova atracțiile turistice românești într-un documentar care urmează să fie realizat de Travel Channel, a declarat, marți, la Londra, Paul Lister, producătorul filmului „Wild Carpathia”, care l-a avut printre protagoniști pe Prințul Charles.
„A fost destul de greu să îl convingem pe Prințul Charles să filmeze cu noi. Când ne-am apucat să filmăm, știam că Prințul Charles este acolo, în România, și până la urmă un foarte bun prieten de-al lui, Patrick, l-a convins că este o idee bună să apară în acest film. Prințul Charles este îndrăgostit de România și acest lucru s-a văzut pe parcursul filmărilor. În plus, este foarte îngrijorat de soarta pădurilor din România, care ar trebui păstrate așa cum sunt”, a spus Lister.
Prințul Charles a apărut în documentarul „Wild Carpathia”, difuzat recent de Travel Channel UK, care prezintă unele dintre cele mai frumoase zone din Munții Carpați.
Lister a adăugat că intenționează să se întâlnească cu câțiva actori din „Cold Mountain”, filmul care s-a turnat cu aproape zece ani în urmă în România. Filmul i-a avut ca protagoniști pe Nicole Kidman, Jude Law și Rene Zellweger.
„Cred că am putea găsi interes din partea lor pentru a participa la alte documentare despre România. Mă gândesc la Nicole Kidman. Cred că e o idee bună să implicăm vedete. Este evident că avându-l pe Prințul Charles în primul documentar a fost ca un magnet. Eram sigur că acest lucru ne va multiplica publicul interesat de documentar, deci pentru viitoarele proiecte va trebui neapărat să găsim pe cineva cunoscut”, a afirmat producătorul de la Travel Channel.
El a mai spus că intenționează, pentru a promova România, să dezvolte un joc pe facebook, în genul Farmville, care să aibă ca idee „conservarea pădurilor din România”.
Carmen Moraru, directorul general al Departamentului de Promovare din Ministerul Dezvoltării Regionale și Turismului (MDRT), a declarat că instituția pe care o reprezintă nu a finanțat filmul „Wild Carpathia”.
„Faptul că Prințul Charles este promotorul României ne face să credem că numărul turiștilor britanici în țara noastră va spori semnificativ anul viitor. Ne-am întâlnit la târgul de la Londra cu producătorul acestui film și am stabilit un plan prin care experiența dobândită cu acest film să fie dezvoltată și pentru alte zone ale României, poate Delta Dunării, poate Maramureșul, poate Bucovina, și să încercăm să prezentăm România ca pe un muzeu, un parc deschis în care mai există natură neatinsă”, a spus Moraru.
Ea a adăugat că MDRT va contribui la viitoarele proiecte de promovare a României realizate de Travel Channel.
„Cu siguranță, vom acorda tot suportul nostru din punct de vedere al lobby-ului pe care îl vom face față de alte ministere și instituții și, probabil, vom contribui și financiar. Am solicitat deja dreptul de a folosi acest film (Wild Carpathia – n.r.) la evenimentele pe care le organizăm. Am primit gratuit acest drept și cu siguranță vom face uz de el”, a mai spus Moraru.
România participă cu un stand la Târgul de Turism World Travel Market, care are loc la Londra, între 7 și 10 noiembrie.