Nicolăescu: Asiguratorul, introdus ca parte în negocierea despăgubirilor în caz de malpraxis



Ministrul Sănătății, Eugen Nicolăescu, a declarat, duminică, la școala de vară a PNL de la Constanța, că, pentru prima dată, asiguratorul va fi introdus ca parte în negocierea dintre medic și pacientul care se crede prejudiciat, în cazurile de malpraxis.
„Legea de azi privind malpraxis-ul nu funcționează corect și atunci trebuie să o îmbunătățim. Ce încercăm să facem aici? Când eu, pacient, sunt nemulțumit de un seviciu medical și consider că m-a prejudiciat acel serviciu medical, pot să îmi cer drepturile: o despăgubire patrimonială, dacă mi-a produs o leziune și mă costă sau cred eu că sunt îndreptățit la așa ceva, sau o despăgubire morală, sau amândouă, de la caz la caz”, a spus Nicolăescu.
El a menționat că fiecare pacient, pentru el, face ce crede de cuviință, arătând, însă, că legea trebuie să ofere cadrul pentru accesarea mai multor variante.
Nicolăescu a arătat că pacientul nu va plăti expertul care se va pronunța asupra eventualei erori medicale, plățile în acest caz fiind suportate de asigurator.
„Noi încercăm următoarele variante: să-i oferim pacientului posibilitatea să se înțeleagă cu doctorul utilizând serviciile pe care le pune la dispoziție asiguratorul, în sensul în care asiguratorul plătește un expert dacă e nevoie să spună – e sau nu e malpraxis sau în ce măsură s-a produs un prejudicu acelui pacient. Deci nu-l costă pe pacient, deci îi oferim această posibilitate”, a spus Nicolăescu.
Ministrul Sănătății a precizat că asiguratorul va fi obligat să plătească despăgubirea, iar termenul pentru negocierea amiabilă pacient-medic va fi de șase luni.
„Îi oferim pacientului o sumă de despăgubire pe care asiguratorul de data aceasta este obligat să o plătească. Și, lucrul cel mai important – oferim un termen în care să aibă loc înțelegerea, negocierea amiabilă: șase luni maxim. După șase luni, dacă nu s-a întâmplat asta, pacientul poate să se ducă la instanță și instanța, sigur, după ani de zile, cum știm că durează procesele în România, îi va spune: «Ai dreptul, nu ai dreptul, îți dau un leu, o sută de lei sau nu-ți dau nimic», de la caz la caz. Acesta ar fi esența malpraxis-ului și e prima oară când introducem asiguratorul parte în acest proces”, a spus Nicolăescu.